۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۴۶
کد خبر: 80991221
T T
۰ نفر
اسكان اضطراري بيش از دو هزار مسافر زمستاني گرفتار در برف و كولاك

تهران - ايرنا - رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از اسكان اضطراري و موقت دو هزار و 200 مسافر زمستاني گرفتار در برف و كولاك جاده ها و مسيرهاي مواصلاتي سخت گذر كشور توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر طي 72 ساعت گذشته خبر داد.

«پيرحسين كوليوند» روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايرنا با تشريح آخرين اقدامات انجام شده در ارائه خدمات امداد و نجات، اسكان و تغذيه اضطراري به مسافران زمستاني گفت: طي 72 ساعت گذشته، نيروهاي امدادرسان هلال احمر در 14استان يزد، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختياري، لرستان، كهگيلويه و بويراحمد، زنجان، ايلام، سمنان، فارس، كرمان، استان مركزي، همدان، يزد و ارتفاعات شمال تهران به ارائه خدمات مذكور پرداخته اند.

وي افزود: در اين مدت و با تلاش گروه هاي امدادرسان مستقر در پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي و بين شهري هلال احمر، چهار هزار و 600 نفر از مسافران زمستاني از خدمات امداد و نجات بهره مند شدند كه دو هزار و 200 نفر از آنان بنا به دلايل جوي و اقليمي جاده ها و مسيرهاي مواصلاتي سخت گذر كشور در پايگاه هاي يادشده اسكان اضطراري و موقت يافتند.

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر ادامه داد: همچنين در 72 ساعت گذشته، 55 مصدوم بدحال و نيازمند دريافت خدمات پايه و اوليه امداد و كمك هاي اوليه از سوي گروه هاي امدادرسان هلال احمر پوشش امدادي داده شدند كه از اين تعداد 10 نفر به مراكز درماني و بيمارستاني انتقال يافته كه چهار نفر از آنان را زنان باردار و در شُرف زايمان بودند و 45 نفر ديگر نيز در محل وقوع حوادث جاده اي و ترافيكي درمان سرپايي شدند.

كوليوند توضيح داد: توزيع يكهزار و 300 تخته پتو و يكهزار و 530 بسته غذايي شرايط اضطراري عمومي در بين در راه ماندگان برف و كولاك از ديگر اقدامات انجام شده از سوي امدادگران و نجاتگران هلال احمر در خدمات رساني به مسافران زمستاني بوده است.

اين مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر افزود:‌ اين شمار خدمات امدادي به مسافران زمستاني از سوي 91 گروه امداد و نجات جاده اي به استعداد 353 امدادگر و نجاتگر آماده و با استفاده از 91 دستگاه خودروي عملياتي انجام شده است.

وي گفت: امدادگران هلال احمر ‌همچنين در اين مدت توانستند 915 دستگاه خودروي گرفتار در برف و كولاك رها سازي كنند.

اجتمام(4) ** 7029 ** 1071
۰ نفر