۲۰ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۳۱
کد خبر: 80988215
T T
۰ نفر
معرفي الگوهاي اخلاقي در ورزش يكي از راهبردهاي اداره كل ورزش و جوانان فارس اعلام سد

شيراز - ايرنا - معاون امور فرهنگي و جوانان اداره كل ورزش و جوانان فارس گفت: معرفي الگوهاي اخلاقي در ورزش يكي از راهبردهاي معاونت فرهنگي در راستاي ارتقاء فرهنگ و اخلاق در ورزش است .

محسن سالاري جمعه به خبرنگار ايرنا بيان داشت : برگزيدگان اخلاقي ورزش در سال 92 در سه بخش داوران، ورزشكاران و مربيان به زودي طي مراسمي معرفي مي شوند.

وي بيان داشت: الگو شدن مقطعي نيست و يك الگو بايد بتواند خوب بودن را به ديگران ياد دهد و سجاياي اخلاقي را بيش از پيش تقويت كند و بداند كه تاثير گذار است و بيشتر از گذشته مواظب اعمال و رفتار خود باشد.

سالاري گفت: در ورزش نيز مسئله فرهنگ پايه اصلي است و فلسفه تمامي برنامه ريزي ها، هزينه ها و مسابقات ارتقاء و انتقال فرهنگ است ضمن اينكه مسابقات المپيك نيز بر پايه انتقال فرهنگ مودت و دوستي پايه ريزي شده تا از ابزار ورزش كه ابزار جذابي نيز هست براي انتقال مسايل فرهنگي استفاده شود.

معاون فرهنگي و امور جوانان اظهار داشت : در بحث فرهنگي ورزش وظيفه ما در كشور سنگين است چراكه اعتقاد داريم كاملترين دين و روش زندگي را براي به تعالي رسيدن افراد داريم كه نه تنها در بعد فردي بلكه در بعد اجتماعي نيز دستورات خاص خود را دارد.

وي با انتقاد از مسوولين هيأت هاي ورزشي استان بيان داشت:متاسفانه دغدغه فرهنگي روساي هيأتهاي ورزشي استان كمرنگ است و انها فقط پيگير برگزاري مسابقات ، اعزام تيم و ساير موارد ورزش هستند اما بحث ارتقاء فرهنگي و اخلاقي ورزش مغفول مانده است.

سالاري ادامه داد: انتظار ما از مديران ورزشي استان اين است كه ارتقاء مسائل فرهنگي ورزش دغدغه نخست آنها باشد چراكه فلسفه زندگي و خلقت ما اين است كه به اصول و ارزشها و باورهاي ديني و ملي مان پايبند باشيم و اين مهم را ورزش به راحتي به ارمغان مي آورد.

معاون فرهنگي ورزش ضمن انتقاد از توجه و نمايش بيش از اندازه مشكلات اخلاقي ورزش در رسانه ها اظهارداشت: مشكلات اخلاقي و ناهنجاريها مربوط به يك قشر محدودي در ورزش است و متاسفانه انعكاس خبري زيادي دارد و رسانه ها بر ضد ارزشهاي ورزش تمركز مي كنند اما از صحنه هاي اخلاقي و مثبت كه در ورزش فراوان است كمتر ديده مي شود .

سالاري، جشنواره سكوي نخست را يكي از فرصت هاي نمايش اين صحنه ها دانست كه متاسفانه اهالي رسانه و هنر ذهنيت ضعيفي در اين خصوص داشتند و نتوانستند صحنه هاي جذاب و موثر فرهنگي ورزش را به نمايش بگذارند.

وي از دست اندر كاران هيات هاي ورزشي خواست نسبت به معرفي الگوهاي اخلاقي در سه محور ورزشكار، مربي و داور به معاونت فرهنگي اقدام نمايند تا پس از انتخاب ، در يكي از مسابقات مهم استاني و پر تماشاگر هر رشته از آنها تجليل ويژه به عمل آيد.ك/ 3

7368/667