۲۰ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۱۰
کد خبر: 80988059
T T
۰ نفر
امام جمعه كرمان: دولتمردان آمريكا مواظب رفتار خود باشند

كرمان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان گفت: دولتمردان آمريكا مواظب رفتار خود با ايران باشند زيرا اگر دست از پا خطا كند ملت و رزمندگان جوان ما همه منافع آمريكا را در منطقه و جهان مورد تهديد قرار خواهند داد.

آيت الله 'سيد يحيي جعفري' در آيين عبادي سياسي نماز جمعه كرمان افزود: در رابطه با مساله هسته اي در ژنو قراردادي را همه از جمله آمريكا امضا كردند اما بعد از امضاء آن، رييس جمهور آمريكا همان حرفهاي هميشگي خود را مطرح مي كند.

وي با اشاره به گفته رييس جمهور آمريكا مبني بر اينكه همه گزينه ها روي ميز است گفت: وي ما را تهديد به جنگ مي كند و كسي نيست از او بپرسد شما در افغانستان و عراق كه جنگ را آغاز كرديد چه نتيجه اي گرفته ايد در حالي كه ايران غير از عراق و افغانستان است.

امام جمعه كرمان افزود: ملت ايران با به ثمر رساندن انقلاب اسلامي كار بسيار بزرگي را انجام داد و اينكه ملت با رهبريهاي امام راحل شاه را از مملكت بيرون كرد، نظام سلطنتي را از ميان برداشت و جمهوري اسلامي را تاسيس كرد كه كار بسيار بزرگي بود.

وي گفت: همه ابرقدرتهاي شرق و غرب و كشورهاي منطقه پشتيبان محمدرضا پهلوي بودند اما ملت ايران براي پيروزي انقلاب اسلامي در برابر دنيا ايستاد و در جنگ تحميلي هم ملت ما يكپارچه در برابر دنيا مقاومت كرد.

امام جمعه كرمان بيان كرد: يكي از توطئه هاي دشمنان براي شكست انقلاب اسلامي ايران تحميل جنگ بود و در حالي كه ما شرايط خوبي از لحاظ مسائل مرتبط با جنگ نداشتيم و حتي قدرت دفاع هم در آن زمان نداشتيم اما با رهبري امام راحل و ايثار و فداكاري ملت توانستيم پيروز شويم و اين مساله كمي نيست.

وي تاكيد كرد: تا امروز پيروز بوده ايم و اكنون كه باب مذاكره باز شده و جمعي از مسوولان بلندپايه مشغول مذاكره با 1+5 هستند اگر به نتيجه رسيد كه الحمدالله و اگر نرسيد دنيا بيش از پيش مي فهمد كه آمريكا زورگو است.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان گفت: حدود 40 سال قبل آمريكا اعلام كرد كه آنقدر سلاح هسته اي دارد كه مي تواند دنيا را هفت بار نابود كند و شوروي سابق هم آنقدر سلاح هسته اي داشت كه مي توانست دنيا را چندين مرتبه از بين ببرد اما اكنون كه معلوم است وضع چگونه مي باشد و زراد خانه هاي آنها مملو از سلاحهاي هسته اي، شيميايي و ميكروبي است.

وي تصريح كرد: آنها مي گويند كه ما نسبت به شما بدبين هستيم و اين در حالي است كه چندين بار آژانس بين المللي انرژي هسته اي اعلام كرده كه ايران دنبال سلاح نيست اما آنها در عين حال بهانه جويي دارند و فشار وارد مي كنند و اميدواريم مذاكرات به نتيجه برسد اگر هم نرسيد ملت ايران، جوانان، زن و مرد و پير و جوان در مقابل توطئه ها تسليم نشده و پايداري مي كنند.

آيت الله جعفري در ادامه با اشاره به فرموده اي از امام حسن عسكري(ع) مبني بر اينكه غضب، خشم و عصبانيت منشا و كليد همه بديها است گفت: اگر انسانها در ابتداي زندگي تحت تعليم و تربيت صحيح قرار گيرند مي دانند در چه موقع و در چه جايي انسان بايد غضبناك شود و در چه مواردي بايد از غضب و خشم بپرهيزد.

وي ادامه داد: اگر گاهي با اعضاء خانواده دچار مشكل مي شويم و يا مشكلاتي در جامعه مي بينيم منشا آن از خشم و عصبانيت ما انسانها است.

او با اشاره به تاكيد امام حسن عسكري(ع) بر پيشه كردن تقوا تصريح كرد: تقوا ما را از يك سلسله گناهان و معصيتها حفظ مي كند و اگر تقوا به معناي صحيح كلمه در جامعه رايج باشد مشكلات كمتر خواهد بود و يا مشكلي در جامعه به چشم نخواهد خورد.

وي تاكيد كرد: مسلمانان بايد با عمل صحيح و درست اسلام را به دنيا بشناسانند اما متاسفانه گروههايي هستند كه به نام اسلام و مسلماني به زشتترين و پليدترين جنايات دست مي زنند كه نمونه هاي آن را در سوريه شنيده ايد.

او با اشاره به اينكه گرچه سخنراني و تبليغ لازم است تصريح كرد: با سخنراني نمي توانيم اسلام را به اندازه كافي گسترش دهيم و اگر در عمل آن را به دنيا معرفي كنيم خيلي مناسبتر است.

امام جمعه كرمان عنوان كرد: گرچه گروهي از مسلمانان خيلي بد عمل كردند اما با سرعت هر چه تمامتر اسلام در حال پيشروي و تسخير جوامع بشري است و اين امري است كه دشمنان هم آن را نقل مي كنند.

وي تاكيد كرد: دشمنان از رسوخ اسلام راستين در جوامع خودشان وحشت دارند و اينكه آمريكاييها اعلام مي كنند جمهوري اسلامي منافع ما را در منطقه و غيرمنطقه به خطر انداخته حرفي درست است زيرا با نفوذ اسلام راستين منافع آنها به خطر مي افتد.

وي در بخش ديگري از خطبه ها با اشاره به سالروز آغاز امامت مهدي موعود(عج) گفت: هم اكنون آن حضرت در پس پرده غيبت و استتار است و ما در زمان غيبت كبري زندگي مي كنيم اما امامان ما را بلاتكليف رها نكرده اند و فرموده اند وقتي به امام معصوم(ع) دسترسي نداريد بايد به علماي ديني و مراجع تقليد مراجعه كنيد.

امام جمعه كرمان همچنين به سالروز تشكيل شوراي انقلاب اسلامي به فرمان حضرت امام راحل در سال 57 اشاره و بيان كرد: امام راحل دستور دادند شوراي انقلاب تشكيل شود و با فداكاري، ايثار و از خودگذشتگي مردم و جوانان اين انقلاب در آن روزي كه امام(ره) دستور تشكيل شوراي انقلاب را صادر كردند در آستانه پيروزي كامل قرار داشت.

وي گفت: با تشكيل شوراي انقلاب كه مركب از بسياري از بزرگان بود دشمن خودش را باخت، خيلي هياهو و سر و صدا مي كند اما اگر ملتي با حفظ وحدت و با داشتن رهبري بصير و بينا در برابر مستكبران جهان مقاومت كند حتما پيروز خواهد شد.

آيت الله جعفري به سالروز انتصاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به امامت جمعه تهران از طرف حضرت امام راحل نيز اشاره و بيان كرد: در نماز جمعه تهران مدتي آيت الله طالقاني از طرف امام نماز جمعه را اقامه مي كرد و بعد هم شخصيتهايي ديگري بودند تا اينكه امام، رهبري را رسما به عنوان امام جمعه تهران منصوب كردند و اين مرد بزرگ لياقت و شايستگي خود در زمينه هاي مختلف و عرصه هاي گوناگون را نشان داد و بعد از رحلت امام، رهبري سكاندار كشتي انقلاب شدند.

وي افزود: مجلس خبرگان رهبري با درايت، دقت و در سريعترين وقت ممكن تكليف جامعه را معين و روشن كرد.

او بيان كرد: الان بيش از 25 سال از رهبري ايشان مي گذرد و در همه مقاطع با درايت و تيزبيني ايشان پيشرفتهاي بسيار خوبي حاصل شده است.ك/2

7440/2624
۰ نفر