۲۰ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8098642
T T
۰ نفر
حمله هوایی نیروهای خارجی در افغانستان جان 16 غیرنظامی را گرفت ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/20 کابل ـ رییس کمیسیون دفاعی و امنیت مجلس نمایندگان افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که در حمله هوایی نیروهای خارجی به شهرستان تگاب ولایت کاپیسا در شرق کشور، 16 غیرنظامی کشته و سه نفر زخمی شدند.
محمداقبال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زمان حمله هوایی را عصر شنبه ذکر کرد و افزود: در این حادثه تعدادی زن و کودک کشته شدند.
وی اضافه کرد: منطقه از سوی نیروهای خارجی دو بار بمباران شد که در حمله اول پنج غیرنظامی و در حمله دوم 11 نفر کشته شدند.
این مقام افغان اظهار داشت که در محل بمباران هیچ نشانه ای از حضور مخالفان دولت دیده نشده است و در فاصله بسیار دور از محل بمباران گروه طالبان به یک کاروان نیروهای خارجی حمله کرده بودند.
به گفته برخی از منابع محلی، در حمله طالبان دو سرباز خارجی در شهرستان تکاب زخمی شدند.
رییس کمسیون دفاعی و امنیت مجلس تاکید کرد که مردم منطقه بشدت از این حادثه ناراحت هستند و خواهان پیگیری موضوع از سوی منابع ذیربط می باشند.
اقبال گفت که قرار است به نمایندگی از مجلس با فرمانده نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در این خصوص دیدار و گفت و گو کند.
وی تصریح کرد که هدف قراردادن مردم غیرنظامی کمکی به تامین امنیت نمی کند، و مردم افغان را نسبت به نیروهای خارجی بدبین و باعث تقویت پایگاه اجتماعی مخالفین دولت در منطقه می شود.
اقبال نیروهای خارجی را مسوول دوری مردم از دولت دانست .
نیروهای خارجی مستقر در افغانستان در این رابطه تاکنون ابراز نظر نکرده اند.
از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون براثر خشونت ها در افغانستان حدود سه هزار نفر کشته شده اند که بیش از یکهزار تن آنان غیرنظامیان بودند.
آساق 1366**1443**332**2281** شماره 028 ساعت 10:01 تمام
۰ نفر