آب و فاضلاب آذربايجان غربي نسبت به بازگذاشتن شيرهاي آب براي جلوگيري ازيخ زدگي هشدار داد

اروميه - ايرنا - مسوولين شركت آب و فاضلاب شهري آذربايجان غربي نسبت به باز گذشتن شيرهاي آب براي پيشگيري از تخ زدگي هشدار دادند.

معاون نظارت بر بهره برداري شركت آب و فاضلاب آذربايجان غربي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اعلام كرد : اين اقدام بي مورد و غير فني موجب بروز خسارت در ساختمان هاي مشتركين و افزايش هزينه هاي توليد آب در اين شركت شده است.

يوسف شمچي افزود : بازگذاشتن بي مورد شيرهاي آب موجب شده تا مصرف آب تصفيه شده در سطح استان 30 درصد بيشتر از اوج مصرف در فصل تابستان شود.

وي ياد آور شد : با توجه به سرماي شديد هوا و يخ زدگي تصفيه خانه ها و منابع تامين آب شهري ، تامين ، تصفيه و توزيع آب با هزينه هاي گزافي در فصل زمستان همراه است كه مشتريك بايد به جد از اين اقدام پرهيز كنند.

شمچي با اشاره به عمق 60 سانتي متري يخبندان در شرايط سرما در آذربايجان غربي اظهار كرد: رعايت عمق مطمئن در لوله كشي منازل توسط مهندس ناظر ساختمان براي جلوگيري از يخ زدگي از مهمترين عواملي است كه بايد مد نظر ساختمان سازان در زمان ساخت قرار گيرد.

معاون نظارت بر بهره برداري شركت آب و فاضلاب شهري آذربايجان غربي ادامه داد: عايق بندي و پوشش كنتور آب و انشعابات آب با استفاده از پوكه هاي نجاري، پشم شيشه و لباسهاي پشمي از جمله راههاي جلوگيري از يخ زدگي كنتورها و انشعابات آب است كه شهروندان بايد به جاي بازگذاشتن آب مصرفي، از اين موارد استفاده كنند.

شمچي گفت: مشتركان آب در استان در صورت مواجه شدن با يخ زدگي، با خودداري جدي از استفاده از آب جوش براي يخ زدايي، با شماره تلفن 122 كه سامانه ارتباطات مردمي شركت آب و فاضلاب شهري آذربايجان غربي است، تماس بگيرند تا نسبت به رفع يخ زدگي اقدام شود.

وي با اشاره به بازكردن شير هاي آب در شهرهاي شوط و ماكو براي جلوگيري از يخ زدگي كنتور و انشعابات آب منازل ، كاهش حجم مخازن آب و در نتيجه بروز افت فشار و قطعي اب در اين شهرها و روستاهاي وابسته را نتيجه اين عامل دانست و افزود: اين موضوع باعث شده است كه توليد آب شركت آب و فاضلاب شهري آذربايجان غربي در اين شهرها به دوبرابر سالهاي گذشته افزايش يابد كه با اين وجود نيز كفاف نمي دهد.

8137/583