۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۰۹
کد خبر: 80979034
T T
۰ نفر
حرفه هاي فراموش شده در قالب طرح استاد شاگردي احيا مي شوند

سنندج - ايرنا - مديركل حرفه آموزي و كاريابي كميته امداد كشور با اشاره به طرح استادشاگردي به عنوان يكي از طرح هاي اولويت دار اين نهاد گفت: اجراي اين طرح موجب احياي حرفه هاي فراموش شده در جامعه مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مهر علي حق گويان روز شنبه در نشست مشترك دستگاه هاي اجرايي مرتبط با اشتغال و موسسات كاريابي استان كردستان در سنندج افزود: اين طرح يكي از طرح هاي بسيار خوب كميته امداد بويژه استان هاي محروم است كه علاوه بر احياي حرفه هاي فراموش شده موجب مي شود كارفرماياني كه نمي توانند نيرو جذب كنند به آموزش افراد در حرفه خود بپردازند.

وي گفت: كارفرمايي كه پس از آموزش در رشته مورد نظر و محرز شدن صلاحيت فرد آموزش ديده، وي را مشغول به كار كند از بسته تشويقي كميته امداد كه معافيت 50 درصدي حق بيمه تامين اجتماعي است بهره مند خواهد شد.

مديركل حرفه آموزي و كاريابي كميته امداد كشور با بيان اينكه استان كردستان داراي پتانسيل هاي بالايي در زمينه هاي مختلف است خواستار توجه متوليان به اجراي درست اين طرح و معرفي رشته هاي مورد نيازي كه در استان وجود ندارد به مركز شد.

وي همچنين با تاكيد بر استفاده از ظرفيت آموزش هاي سيار بويژه در روستاها گفت: در اين راستا اكيپ هاي سيار بايد در استان و براساس نيازهاي روز جامعه ساماندهي شده و به افراد آموزش دهند.

حق گويان خواستار تامين مربي و آموزش مربيان در رشته هاي مورد نظر شد و افزود: مربيان آموزش ديده بايد در روستاها و نقاط محروم حضور يافته و پس از شناسايي استعدادها، به آموزش رشته هاي مورد نظر بپردازند.

وي اظهار كرد: با مركز تربيت مربي كه در استان البرز وجود دارد تعامل كرديم تمامي مربيان داراي طرح به اين مركز معرفي شده و آموزش هاي لازم را فرا گيرند.

مديركل حرفه آموزي و كاريابي كميته امداد كشور همچنين به آموزش دانش آموزان دبيرستاني با عنوان طرح مهندسين فردا اشاره كرد و گفت: در اين طرح به نحو مناسب و در يك پروسه زماني، دانش آموزان از آموزش در رشته هاي مورد علاقه خود برخوردار خواهند شد.

وي اظهار كرد: يكي از طرح هايي كه در دولت قبلي مصوب شد و در دولت جديد نيز در حال پيگيري است اشتغال شهرهاي زير 20 هزار خانوار است و در اين راستا هماهنگي هاي لازم در راستاي فراهم كردن زمينه هاي آموزش با مراكز فني و حرفه اي و امداد انجام شده است.

حق گويان همچنين به طرح هاي بازار محور اشاره كرد و افزود: در اين طرح كه در بسياري از كشورهاي پيشرفته انجام مي شود آموزش در رشته هاي نو و جديد مانند آموزش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي انجام مي شود.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث كاريابي خارج از كشور بخصوص در مناطق مرزي گفت: بر اين اساس پس از شناسايي نياز بازار و آموزش افراد در رشته هاي مورد نظر، افراد اموزش ديده را به كشورهاي همسايه اعزام خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه در راستاي كاريابي خارج از كشور انگيزش هاي خوبي از جمله بسته هاي تشويقي مناسب ايجاد شده است گفت: در زمنيه كاريابي داخلي نيز امسال كارهاي مناسبي از جمله حمايت از كارفرمايان و افزايش دستمزد كاريابي ها انجام شده است.ك/2

7348/533