۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۳۰
کد خبر: 80978907
T T
۰ نفر
يك هزار ورزشكاررزمي كار در استان مركزي ساماندهي شدند

اراك- ايرنا- سرپرست هيات ورزش هاي رزمي استان مركزي گفت: بيش از يك هزار ورزشكار اين رشته ها در اين استان ساماندهي شدند.

'علي سيفوري' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 800 نفر از اين ورزشكاران مرد و مابقي زن هستند، كه در نقاط مختلف استان مركزي به خصوص اراك، ساوه و خمين فعاليت مي كنند.

وي ادامه داد: در سال جاري تعداد ورزشكاران سازماندهي شده در رشته‌ رزمي كاهش داشته است كه تلاش داريم با برنامه‌ريزي‌هاي جديد زمينه توسعه اين رشته را فراهم كنيم.

سرپرست هيات ورزش هاي رزمي استان مركزي ايجاد انگيزه بين ورزشكاران، كشف استعدادها و بالا بردن سطح مهارت‌هاي ورزشكاران را از اولويت‌هاي مهم اين هيات در سال جاري عنوان كرد.

وي امه داد: اين استان ظرفيت هاي بسيار زيادي در ورزش هاي رزمي دارد كه بايد با برنامه ريزي زمينه تحقق آن فراهم شود.

سيفوري گفت: توسعه ورزش رزمي در سطح استان از طريق به كارگيري مربيان با تجربه، برگزاري كلاس‌هاي آموزشي و توجيهي در رده‌هاي مختلف سني، برگزاري مسابقات استاني و‌ اعزام تيم به مسابقات قهرماني كشور از ديگر برنامه‌هاي اين هيات است كه با همكاري اداره كل ورزش و جوانان با جديت دنبال خواهد شد.

وي اجراي مقررات و آيين‌نامه ابلاغ شده از سوي فدراسيون و برگزاري نشست‌هاي هم‌انديشي با هيات‌هاي شهرستاني را از ديگر برنامه‌هاي آتي اين هيات عنوان كرد.

وي خاطر نشان كرد: اعزام مربيان و داوران به كلاس‌هاي توجهيي و ارتقاي درجه، تلاش در بهره‌گيري از خدمات داوطلبانه جوانان به منظور پيشبرد رشته‌‌هاي رزمي و حمايت از جوانان علاقمند به اين رشته، ايجاد ارتباط و هماهنگي با موسسات دولتي و غير دولتي، تهيه و تنظيم برنامه‌ هيات با توجه به تقويم فدراسيون و فعال‌ سازي كميته‌هاي مورد نياز بر اساس ضوابط از ديگر برنامه‌هاي در دست اقدام هيات ورزش هاي رزمي استان مركزي است.

وي افزود: اين رشته اگر به صورت دقيق به جوانان و خانواده‌هاي آنان شناسانده شود، زمينه جذب هر چه بيشتر جوانان به اين رشته را فراهم خواهد ساخت كه يكي از نتايج آن تخليه هيجانات است و فرد را از گرايش به سمت معضلات احتماعي باز خواهد داشت. ك/3

7115/559