۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۱۷
کد خبر: 80977930
T T
۰ نفر

امام جمعه باغين: حجاب حافظ منزلت زن است

۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۱۷
کد خبر: 80977930
امام جمعه باغين: حجاب حافظ منزلت زن است

باغين- ايرنا - امام جمعه باغين، گفت: عفاف و حجاب حافظ مقام و منزلت زن مسلمان است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام 'عبدالرضا محي الديني' در آيين نماز جمعه اين هفته شهر باغين افزود: بي حجابي نشانه با شخصيتي نيست و دختران ما خيال نكنند كه بدحجابي يك ارزش است.

وي به ماجراي كشف حجاب اشاره كرد و افزود: سال 1314 زماني كه رضاخان دستور كشف حجاب را صادر كرد زنان پرورش يافته مكتب زهرا (س) با تبعيت از امام خميني (ره) كه فرمودند، 'حجاب از ضروريات اسلام است و كشف حجاب سوغات رضاخان از كشور بيگانه است'، از خانه هاي خود بيرون نيامدند.

وي تصريح كرد: دشمنان امروز با گسترش فساد، بد حجابي و منكرات ارزش هاي نظام را هدف قرار داده اند.

خطيب جمعه شهر باغين همچنين با اشاره به اهميت انتخاب دوست از ديدگاه اميرالمومنين (ع) در نهج البلاغه گفت: افراد بخيل شايستگي دوستي را ندارند زيرا خير آنها به دوست خود نمي رسد.

وي افزود: افراد بخيل حتي دوستان و آشنايان خود را در مشكلات رها مي كنند و حاضر نيستند به او كمك و ياري برسانند.

حجت الاسلام محي الديني، گفت: يكي ديگر از افرادي كه انسان نبايد همنشين و هم صحبت آنها شود، افراد دروغگو هستند زيرا اين افراد نيز نزد مردم اعتبار ندارند و معاشرت با آنها موجب هلاكت و نابودي انسان مي شود.

وي ادامه داد: كسي كه زبانش به دروغ آلوده است مورد لعن خداوند قرار مي گيرد.

وي همچنين ضمن تبريك حلول ماه ربيع الاول، با توصيه به اينكه درس هاي آموخته شده از مجالس امام حسين (ع) را بايد در زندگي پياده كنيم، افزود: درس هاي مكتب امام حسين (ع) هميشه بايد زينت بخش زندگي ما و زندگي ما اسلامي باشد.

وي به سالروز هجرت پيامبر مكرم اسلام از مكه به مدينه اشاره كرد و گفت: زماني كه علي (ع) حاضر شد در بستر پيامبر (ص) بخوابد تا پيامبر از مكه به مدينه هجرت كند، خداوند در قرآن آيه 207 سوره بقره را در شان حضرت علي (ع) نازل فرمود.

حجت السلام محي الديني، به مقوله وقف در جامعه نيز اشاره كرد و گفت: وقف يك سنت حسنه و ماندگار است و بايد در خدمت به نيازهاي اساسي جامعه قرار گيرد.

وي وقف را يكي از مظاهر عالي اسلام عنوان كرد و افزود: موقوفات بايد صرف مسايل علمي، ازدواج جوان ها و افراد بي بضاعت جامعه شود.

وي از متوليان حوزه وقف خواست تا به موقوفات بيشتر رسيدگي كنند.ك/2

7433/8154/2624