۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۴۶
کد خبر: 80977892
T T
۰ نفر
دشمن با ترويج بي بندوباري حجاب بانوان ايراني را نشانه گرفته است

بروجرد - ايرنا - امام جمعه بروجرد گفت: دشمن با ترويج بي بند و باري حجاب بانوان ايراني را نشانه گرفته است.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام والمسلمين'حسن ترابي' در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به فرارسيدن سالروز اجراي طرح كشف حجاب توسط رضاخان افزود: زن مسلمان ايراني داراي كرامت انساني است و همواره در طول تاريخ مظلوم بوده است.

وي اضافه كرد: اوج ظلم به زنان مسلمان ايراني در دوران حكومت رضا خان بود كه وي به تقليد از جوامع غربي و به بهانه اينكه مي خواهد به زنان ايراني آگاهي بدهد و جامعه را متمدن كند به دنبال كشف حجاب از بانوان ايراني افتاد.

وي همچنين اظهار داشت: رضاخان از هر وسيله اي براي اجراي طرح كشف حجاب استفاده كرد و استعمارگران در طول تاريخ براي از بين بردن دين و معنويت با حجاب زن مسلمان مبارزه كردند تا دين را از بين ببرند زيرا دين را بزرگترين مانع بر سر راه اهداف شوم خود مي دانند.

امام جمعه بروجرد افزود: در آن دوران اختناق روحانيت بيدار تمام قد در برابر رضا خان ايستادند و با طرح استعماري آن مبارزه كردند.

بگفته وي در زمان رضاخان با زور زنان را بي حجاب مي كردند ولي امروز دشمن با ترويج بي نبد و باري و جاذبه هاي گول زننده و ابزارهاي فرهنگي اين كار را انجام مي دهد.

حجت الاسلاموالمسلمين ترابي ارشاد كردن، امر به معروف و نهي از منكر، تذكر لساني، گفتن رواياتي در خصوص حفظ حجاب را وظيفه همگان دانست و افزود: دشمن هميشه در حال كار كردن بر روي فرهنگ ماست ولي ما در اشاعه دين ضعيف هستيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به هفته وقف اشاره كرد و گفت: اين هفته فرصتي براي تجليل و تكريم ز واقفين و گسترش وقف و امور خيريه است.

امام جمعه بروجرد اضافه كرد: در سيره نبوي و سنت پيامبر اعظم (ص) امر وقف و موقوفات جايگاه رفيعي دارد و حضرات معصومين نيز خودشان مبادرت به وقف مي نمودند.

بگفته وي متاسفانه حوزويان و مبلغين ديني كمتر به بحث وقف پرداخته و اين سنت حسنه رو به فراموشي است كه بايد آثار ماندگار و با ارزش واقفين بيان شود تا مردم تشويق به وقف بخشي از دارايي خود شوند.

وي وقف را همانند چشمه اي خروشان و جوشان دانست و گفت: اين امر مهم هميشه ماندگار است و مردم مي توانند از ان استفاده كنند كه بايد به احياي موقوفات نيز پرداخته شود و از متوليان امر نيز در نگهداري از موقوفات امانت دار باشند.

امام جمعه بروجرد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حلول ماه ربيع الاول افزود: دو ماه پر سوز و گذار محرم و صفر سپري شد و ماه ربيع المولود از راه رسيد كه در اين ماه از آغاز تا پايانش موجب خوشحالي و سرور شيعيان جهان است.

وي اغاز ولايت و امات آخرين ذخيره الهي حضرت بقيه الله اعظم (عج)، ازدواج پيامبر (ص) با حضرت خديجه(س)، ميلاد حضرت خاتم الانبيا و هجرت نبي اكرم را از مناسبتهاي ماه ربيع الاول دانست .

7189/542