۱۳ دی ۱۳۹۲، ۸:۵۱
کد خبر: 80977491
T T
۰ نفر
ادامه راه شهدا، نظام اسلامي ايران را از هر گزندي مصون مي دارد

رشت - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان گيلان و امام جمعه رشت گفت: ادامه راه نوراني شهداي والامقام ، نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را از هر گزندي مصون مي دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله 'زين العابدين قرباني' عصر پنجشنبه در مراسم يادواره 128 شهيد بخش چابكسر شهرستان رودسر در شرق استان گيلان افزود: امروز جمهوري اسلامي به بركت مجاهدت ها و ايثارگري شهدا در شرايط ممتازي در جهان قرار دارد.

وي با تاكيد بر لزوم ادامه راه شهدا و اينكه تبعيت از ولايت فقيه تنها راه براي حفظ نظام جمهوري اسلامي است، ادامه داد: شهدا نيز با تأسي از ولايت فقيه از حريم اسلام، دين و قرآن دفاع كردند و اجازه ندادند به اين ارزش ها خللي وارد شود.

امام جمعه رشت جمهوري اسلامي ايران را يكي از قدرت هاي برتر جهاني دانست و اظهار كرد: اين اقتدار متاثر از هدايت هاي امام راحل و جانفشاني شهداست.

نماينده ولي فقيه در استان گيلان در بخش ديگري از سخنانش راه حل بحران سوريه را بدون حضور ايران امكان پذير ندانست و تصريح كرد: غربي ها به دليل عناد و ناسازگاري با جمهوري اسلامي حاضر به حضور ايران در كنفرانس ژنو 2 نيستند اما مطمئن باشند اين كنفرانس بدون حضور ايران، نتيجه بخش نخواهد بود.

آيت الله قرباني شكل گيري جريان هاي وهابي، سلفي و تكفيري را در راستاي ضربه زدن به دين و اسلام ناب محمدي(ص) ذكر كرد و گفت: ما پيامبر و امامان را جانشينان خدا نمي دانيم بلكه آنها را احسن الخالقين و شايسته عزت و احترام مي دانيم و براي آنها با تمام وجود جانفشاني مي كنيم.

وي خاطرنشان كرد: معتقديم تأسي از انبياء و اولياء الهي، ما را به سعادت و رستگاري مي رساند.

نماينده ولي فقيه در استان گيلان با اشاره به تحريم هاي دشمنان عليه ملت ايران گفت: دشمنان با اعمال تحريم و تهديد مي خواهند ما را از حق دانش صلح آميز هسته اي محروم سازند اما از اين تهديدها طرفي نخواهند بست.

وي اضافه كرد: جمهوري اسلامي اهل منطق و مذاكره است و زور و تهديد را بر نمي تابد و دولت هاي غربي و آمريكا بايد با ملت ايران از موضع برابر سخن گويند.

وي در خاتمه سخنانش مردم چابكسر را مردماني انقلابي و در خط ولايت دانست و گفت: تقديم 128 شهيد براي انقلاب و نظام اسلامي، مؤيد اوج وفاداري آنان به اسلام، نظام و ولايت فقيه است.

قبل از سخنان نماينده ولي فقيه در استان گيلان و امام جمعه رشت، حجت الاسلام 'محمود كشاورز' امام جمعه چابكسر گزارش كوتاهي از توانمندي ها و ظرفيت هاي مردم اين سامان در بخش هاي مختلف ارائه كرد و از نماينده ولي فقيه خواست به اين بخش توجهي ويژه شود.

چابكسر از توابع شهرستان رودسر در شرق استان گيلان قرار دارد.

شهرستان رودسر حدود 700 شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است.ك/2

7290/695