۱۴ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8097717
T T
۰ نفر
یک زیردریایی هسته ای آمریکا در بندری در ژاپن پهلو گرفت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/14 اقتصاد.ژاپن .زیردریایی.ساسائه بو خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا): توکیو- لا جولا یک زیردریایی هسته ای آمریکا روز دوشنبه در پایگاه نیروی دریایی این کشور در بندر ساسائه بو استان ناگاساکی ژاپن پهلو گرفت.
به گزارش خبرگزاری کیودو، این زیر دریایی هسته ای آمریکا پس از آن در پایگاه این نیرو در ساسائه بو پهلو می گیرد که پیش از این از یک زیردریایی هسته ای آمریکایی که در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی در همین منطقه پهلو گرفت، مواد رادیواکتیو نشت کرده بود.
به گزارش ایرنا به نقل از کیودو، زیردریایی هسته ای شش هزار و 80 تنی لاجولا در ساعت 10 صبح به وقت محلی وارد پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بندر ساسائه بو شد و به ظاهر گفته می شود این زیردریایی با هدف استراحت نیروهای مستقر در آن وارد این بندر شده است.
در هنگامی که این زیردریایی در ماه ژوئیه سال 2004 میلادی در بندر ساسائه بود پهلو گرفته بود، یک آتش سوزی در آن به وقوع پیوسته بود اما در آن حادثه کسی آسیبی ندید.
مقامات نیروی دریایی آمریکا مستقر در ژاپن اعلام کردند، نشت مواد رادیو اکتیو از زیردریایی آمریکایی هوستون نیز در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی در هنگام پهلو گرفتن این زیردریایی در بندر ساسائه بو ، صورت گرفته بود.
هم اینک بیش از 50 هزار نفر از نیروهای نظامی آمریکایی بر اساس موافقتنامه امنیتی که میان توکیو و واشنگتن به امضا رسیده است در پایگاههای آمریکا در نقاط مختلف ژاپن مستقر هستند.
آساق 1366**1438**280** شماره 040 ساعت 08:58 تمام
۰ نفر