۱۲ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۰۷
کد خبر: 80976807
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: مسوولان فرهنگ وقف را در جامعه ترويج دهند

جيرفت - ايرنا - نماينده مردم جيرفت و عنبرآباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد فرهنگ وقف را در جامعه ترويج دهيم و مسوولان به دنبال ترويج آن بين مردم باشند.

به گزارش ايرنا، فرج اله عارفي عصر چهارشنبه در نشست با كاركنان اداره اوقاف شهرستان جيرفت افزود: وقف كار بزرگي است كه در دين اسلام به آن بسيار اشاره شده است.

وي با بيان اينكه با وقف، اصل مال حفظ مي‌شود و صدقه جاريه است، خاطرنشان كرد: برخي وقف‌ ها در گذشته موضوعيت داشته است، اما اين وقف‌ها نياز جامعه نيست كه اين گونه موارد بايد در محدوده شرع مقدس اسلام جهت ‌دهي شود.

نايب رييس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: يكي از ناب ‌ترين دستگاه ‌هاي مذهبي اوقاف و امور خيريه است، لذا در تمام امور رعايت موازين ديني مد نظر باشد و زمينه رغبت مردم به مسئله وقف را افزايش دهيم.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان جيرفت هم در اين نشست گفت: 442 مسجد در شهرستان‌ هاي جيرفت و عنبرآباد ساماندهي شده و 134 روستا در اين شهرستان‌ها فاقد مسجد هستند.

مهدي شريف افزود: اين نهاد تا شش ماه گذشته شش شهرستان جنوبي كرمان را زير پوشش داشته و امروز فقط شهرستان ‌هاي جيرفت و عنبرآباد را پوشش مي‌دهد.

وي بيان كرد: مجتمع 16 واحدي به مدت سه سال است كه در اختيار زوج‌هايي كه دو سال بيشتر از تاريخ ازدواج آنها نگذشته باشد، قرار داده مي‌شود.

وي ادامه داد: بيشتر موقوفات شهرستان جيرفت به غير از ربع رشيدي تثبيت شده است.

شريف با اشاره به تثبيت 9 روستاي شش‌ دانگ موقوفه در منطقه ساردوئيه تصريح كرد: موقوفاتي نيز در شهرستان عنبرآباد و شهر دوساري ثبت شده‌اند و از محل درآمد موقوفات منطقه به فقرا و ايتام كمك مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: با راه‌اندازي اداره اوقاف و امور خيريه در شهرستان جيرفت 2 ميليارد و 200 ميليون تومان به مساجد جنوب استان كرمان كمك شده است.

وي گفت: از اين ميزان 251 ميليون تومان براي مساجد شهرستان جيرفت هزينه شده است.ك/2

7444/8154/2624