۱۲ دی ۱۳۹۲، ۸:۵۳
کد خبر: 80976694
T T
۰ نفر
محسن رضايي: مذاكره در صورت داشتن بصيرت عاشورايي، جهاد بزرگ است

اصفهان- ايرنا- دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه بصيرت عاشورايي با محوريت ولايت فقيه امكان پذير است، گفت: مذاكره در صورت داشتن بصيرت عاشورايي، جهاد بزرگ است.

به گزارش ايرنا، 'محسن رضايي' شامگاه چهارشنبه در مراسم 'صراط صبح سعادت بصيرت' كه به همت مجموعه فرهنگي كربلا و محبان ولايت در مهديه اصفهان برگزار شد افزود: امروز مذاكرات 1+5 هم فرصت و هم تهديد است كه با بصيرت عاشوراي چهره واقعي كساني كه مي خواهند سد راه پيشرفت ملت ايران شوند نشان داده مي شود.

وي با بيان اينكه موقعيت ايران با كشورهايي مانند ‍‍ژاپن و آلمان تفاوت دارد گفت: در اين كشورها موضوع اسرائيل غاصب وجود ندارد و اسلامي نيستند.

وي با اشاره به اينكه ايران در مذاكرات 1+5 بايد پيشنهاد برچيدن سلاح هاي هسته اي را عنوان كند، تصريح كرد: اين موضوع را به دولت براي طرح در اين مذاكرات پيشنهاد مي دهيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: اگر برچيدن سلاح هاي هسته اي جزو شرايط مذاكرات 1+5 باشد، جهاني عاري از سلاح هسته اي خواهيم داشت كه اين به معني با بصيرت عمل كردن است.

رضايي همچنين به فرمايش امام(ره) مبني بر اينكه 'پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيب نرسد' اشاره و اظهاركرد: اگر تاكنون بصيرت عاشورايي داشتيم به دليل محوريت ولايت فقيه بوده است.

وي با بيان اينكه بصيرت به معني بينايي، روشنايي و بينش داشتن است، گفت: راه هاي فراوان براي مشاهده حقيقت وجود دارد كه يكي از آنها بصريت عاشورايي براي تشخيص درست راه حق از باطل است.

وي با بيان اينكه ابهامات و غبارها نبايد راه افراد را منحرف كند تصريح كرد: همه پيروان مذاهب مي توانند بصيرت داشته باشند اما بصيرت عاشورايي چيز ديگري است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه امام حسين(ع) در كربلا تلاش كرد تا جنگي صورت نگيرد، افزود: ايشان براي پيمودن مسير با خانوده مي رود ولي وقتي جنگ شروع شد تا آخرين قطره خون خود ايستادگي كردند و تسليم دشمن نشدند.

وي با بيان اينكه بصيرت عاشورايي هم در صلح و هم در جنگ است، گفت: اين بصيرت در مذاكره و يا عدم مذاكره هم معنا پيدا مي كند.

وي با بيان اينكه مذاكره و يا عدم مذاكره جهاد بزرگ است گفت: تصميم گيري براي هريك از اين دو حالت مشروط به داشتن بصيرت عاشورايي است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه از ابتداي انقلاب تاكنون بارها از بصيرت عاشورايي عبرت گرفتيم گفت: با عشق مردم به انقلاب، ولايت و اسلام همه توطئه ها و فتنه ها ناكام ماند.

وي بابيان اينكه بصيرت عاشورايي در جنگ، صلح و مذاكره راه نجات ملت ماست اظهار كرد: در دفاع مقدس نيز اقدام امام(ره) توانست شكست قطعي را تبديل به پيروزي بزرگ كند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين به فتنه هاي مختلف بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: دستاورد 9 دي 88 حاكي از ثبات جمهوري اسلامي ايران و شكست ناپذيري آن بود.

رضايي به نقش استاد' سيدعلي اكبر پرورش' در روند پيروزي انقلاب اسلامي و پس از آن هم اشاره و تصريح كرد: وي يكي از ستون هاي انقلاب در كشور و استان اصفهان بود.

وي با بيان اينكه با فوت استاد پرورش يكي از بهترين ياران انقلاب را از دست داديم افزود: او عمر خود را در كنار امام(ره) و رهبر فرزانه انقلاب فداي اسلام و قرآن كرد.

سلسله نشست هاي ' صراط صبح سعادت ، بصيرت' به همت مجموعه فرهنگي كربلا ، محبان ولايت ' به مدت پنج شب در مهديه اصفهان برگزار مي شود.

پ/8114/ 1042/1011