۱۱ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۵۶
کد خبر: 80976339
T T
۰ نفر
زمینه انتقال مستقیم كالاهای ایرانی به اقلیم كردستان عراق فراهم شد

ارومیه - معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: بدنبال توافق اخیر با مسوولین اقلیم كردستان عراق، زمینه صدور كالاهای ایرانی به صورت مستقیم از ایران به شمال عراق فراهم شد.

غلامرضا دیزج نژاد روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار كه با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد افزود: كالاهای صادراتی ایران قبلا در مرز تمرچین تخلیه و مجددا با خودروهای عراقی به مقصد منتقل می شد كه این جابجایی موجب تاخیر در نقل و انتقال شده بود.

وی اضافه كرد: در دیدار اخیر با مسوولان اقلیم كردستان عراق، مقرر شده تا شركت حمل و نقل مشتركی بین آذربایجان غربی و اقلیم كردستان عراق تشكیل و كالاهای ایرانی بدون آنكه در مرز تخلیه و مجددا بارگیری شوند، به صورت مستقیم تا مقصد منتقل و به دست خریداران برسد.

دیزج نژاد، بسته بندی كالاهای تولیدی در آذربایجان غربی را یكی از مهمترین مشكلات حوزه صادراتی استان برشمرد و اظهار كرد: كیفیت بسته بندی های ما نسبت به دیگر كشورها نازل است و همین امر موجب عدم اقبال كشورهای مقصد از كالاهای ایرانی می شود.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از كیفیت پایین تر سیب درختی تولیدی امسال در استان، گفت : كیفیت مهمترین عامل در توفیق استان در بازارهای جهانی است و نباید از آن غافل شویم.

دیزج نژاد از كم شدن میزان سیب ذخیره شده در استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: سال گذشته نزدیك به 700 هزار تن ذخیره سیب داشتیم كه این رقم امسال به نصف كاهش یافته است.

اقلیم كردستان عراق در سال های اخیر یكی از مهمترین بازارهای صادراتی آذربایجان غربی بوده و گمرك تمرچین معمولا مقام نخست در امر صادرات در میان دیگر گمركات استان را به خود اختصاص داده است.

8136/583/245
۰ نفر