۵ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۴۰
کد خبر: 80968316
T T
۰ نفر
صبر و استقامت رمز موفقيت و خلق حماسه در دوران دفاع مقدس بود

ساري - ايرنا - نايب رييس مجلس شوراي اسلامي صبر و استقامت را رمز موفقيت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: حماسه آفريني شهدا، رزمندگان اسلام و ملت ولايتمدار ايران اسلامي در دوران دفاع عاشورايي ستودني است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام 'سيد محمد حسن ابوترابي فرد ' روز پنجشنبه در كنگره بزرگداشت 980 شهيد كارگر مازندران در محل حسينيه عاشقان كربلا ساري محصول دفاع مقدس را نيز صبر و استقامت دانست و با اشاره به حضور مازندراني ها در لشكر 25كربلا افزود: نقش اين لشكر در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل بي بديل بود.

به گفته حجت الاسلام ابوترابي فرد رشادت ها، ايثارگري ها و جانفشاني هاي رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بهت و حيرت استكبار جهاني را بر انگيخته و شهداي گرانقدر با نثار جان شيرين شان عزت، افتخار و سربلندي را براي ملت ايران و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به ارمغان آوردند.

وي به وظايف مومن از منظر قرآن كريم اشاره كرد و بيان داشت: مومن از منظر قرآن كريم داراي دو ويژگي خاص است يكي داشتن معرفت و انگيزه بالاي معنويي است و ديگر اينكه آراسته به عمل صالح و بر آمده از ايمان خالص است و اين دو ويژگي در عمل در رزمندگان اسلام دوران دفاع مقدس وجود داشت.

حجت الاسلام ابوترابي فرد ادامه داد: مومن اهل ايمان و صبر است و هيچ وقت پيمان و عهدي كه با فردي منعقد كرد نمي شكند زيرا وفاي به عهد رمز حيات جامعه بشري است.

وي تصريح كرد: زنان و مردان مسلمان ما زمانيكه پيمان مشترك با يكديگر مي بندند بايد به عهدشان وفادار باشند همان طوري كه رزمندگان اسلام بويژه شهداي گرانقدرمان به آرمان هاي امام راحل و ارزش هاي انقلاب و باورهاي ديني پايبند بودند.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر صبر و استقامت ملت سلحشور ايران در هشت سال دفاع مقدس نبود به طور قطع پيروزي حاصل نمي شد.

حجت الاسلام ابوترابي ، توكل به خداوند متعال و صبر و استقامت رزمندگان اسلام در دوران اسارت را عامل بزرگي در موفقيت سلحشوران آزاده نظام اسلامي در براير دشمن ذكركرد.

در اين كنگره مسوولان ارشد استان و جمعي از تشكل هاي كارگري، بازنشستگان، خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران ، آزادگان و فرماندهان سپاه كربلا مازندران حضور داشتند.ك/2

609/402
۰ نفر