۵ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۳۰
کد خبر: 80968209
T T
۰ نفر
مدرس دانشگاه: تصويب پيشنهاد ايران، نشانه صلح طلبي ايرانيان است

شهركرد - ايرنا- پژوهشگر مسائل خاورميانه و مدرس دانشگاه، تصويب پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران مبني بر مقابله با افراط گرايي و خشونت را نشانه صلح طلبي ايرانيان و فاز دوم گفت و گوي تمدن ها عنوان كرد.

'عليرضا نظري اسفنگره' روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا، با اشاره به تصويب اين پيشنهاد در مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت:در حالي كه دشمنان بر طبل جنگ مي كوبند و به عقيده خود، همه گزينه ها را روي ميز گذاشته اند، تصويب اين پيشنهاد آب سردي بر آتش جنگ طلبي آنان بود.

وي تصويب اين پيشنهاد را با راي قاطع اعضا و تحقق همه بندها و مصوبه هاي آن را به منزله زمينه سازي براي تعالي منزلت ايرانيان و بازگشت به شكوه و عظمت گذشته در ميان هجمه هاي كينه توزانه دشمنان عنوان كرد و افزود: تصويب اين پيشنهاد، گام نخست در فاز جهاني نرمش قهرمانانه را محقق مي كند.

نظري اسفنگره، تصويب پيشنهاد رييس جمهوري ايران در مجمع عمومي سازمان ملل را نشان دهنده نفي خشونت در جمهوري اسلامي و توجه اين كشور به حقوق بشر خواند و گفت: اگر امروز جمهوري اسلامي، رفتارهاي خشونت بار را نفي مي كند بدليل آن است كه خود نيز بارها قرباني خشونت و نابرابري بوده است.

به گزارش ايرنا، مجمع عمومي سازمان ملل متحد پنجشنبه هفته گذشته قطعنامه پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با افراط گرايي و خشونت را با راي مثبت اكثريت قاطع 190 كشور عضو سازمان ملل متحد به تصويب رساند.

547/
۰ نفر