۵ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۱۴
کد خبر: 80967910
T T
۰ نفر
مرحله نخست تصفیه خانه آب سیستان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- مرحله نخست تصفیه خانه آب سیستان با حضور 'حمید چیت چیان' وزیر نیرو، معاونان این وزارتخانه، شماری از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و جمعی از مسوولان استانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر عامل شركت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در حاشیه مراسم راه اندازی این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: تصفیه خانه آب سیستان در مرحله نخست 700 لیتر آب بر ثانیه بر حسب نیاز مردم شهرهای زابل و زهك تولید می كند.

'ابوالفضل صدرائیه' افزود: بر اساس طراحی انجام شده تا افق 1415 ظرفیت نهایی تصفیه خانه سیستان به دو هزار و 50 لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

وی گفت: تا كنون یك هزار و 320 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت تصفیه خانه سیستان هزینه شده است.

وی افزود: این تصفیه خانه در مرحله نخست شهرهای زابل و زهك و در تابستان سال آینده در مراحل بعدی تمام شهرهای سیستان را زیر پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان كرد: این تصفیه خانه آب مورد نیاز را از چاه نیمه شماره سه تامین و پس از تصفیه به وسیله خط انتقال 36 كیلومتری به شهرهای زابل و زهك آبرسانی می كند.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو و هیات همراه به اتفاق خانم ابتكار رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور، استاندار سیستان و بلوچستان و نمایندگان مردم این استان در مجلس قرار است از تالاب خشكیده هامون و رودخانه هیرمند دیدن كنند.

تشكیل زنجیره انسانی از سوی كودكان سیستانی برای نجات هامون از دیگر برنامه های سفر وزیر نیرو و رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور به سیستان است.

منطقه سیستان دارای پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهك، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان است. ك/3

7307 / 653