۳ دی ۱۳۹۲، ۲۰:۲۹
کد خبر: 80965828
T T
۰ نفر

كاشمر- ايرنا- رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بردسكن از فعاليت 15گروه تعزيه خوان در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش ايرنا، حسن مدرس مقدم در حاشيه مراسم اختتاميه هفتمين سوگواره تعزيه بردسكن كه صبح امروزبا حضور فرماندار و جمعي از مسوولان برگزار شد؛ افزود: آنچه تعزيه را بيش از پيش مهم و حائز اهميت مي كند، ويژگيهاي تاريخي و ذاتي اين هنر ملي و آييني است.

وي اظهار داشت: بارزترين بخش هنر تعزيه استناد به تاريخ واقعي و بهره گيري از ظرفيت هاي نمايشي براي اثربخشي بيشتر حوادث كربلا است.

وي تعزيه‌خواني و تعزيه‌گرداني را يكي از جلوه‌هاي هنري، سمعي و بصري متداول و يكي از سنت‌هاي پسنديده عزاداران امام حسين(ع) در طول تاريخ از حماسه حسيني تاكنون عنوان كرد.

مدرس مقدم ادامه داد: اگر جلوه‌هاي معنوي، مستندات، شعر و آواهاي تعزيه منطبق با مباني اعتقادي شيعه باشد و با استفاده از ظواهر و جلوه‌هاي هنري به صورت هنرمندانه اجرا شود، تاثيري بس شگرف بر روح و روان انسان‌ها داشته و با زنده كردن حال و هواي حماسه كربلا انسان را علاقه‌مند و عاشق حضرت سيدالشهدا(ع) و ياران او مي‌كند.

وي با بيان اينكه ارادت خالصانه هنرمندان تعزيه خوان به ائمه اطهار(ع) بزرگترين سرمايه زندگاني آنان است، افزود: هنر تعزيه نماد اوج ارادت هنرمندان به اين خاندان است.

هفتمين سوگواره تعزيه با عنوان 'نينوا' به مدت هفت شب برگزار شد كه هفت گروه شركت كننده با اهدا تنديس جشنواره و لوح سپاس در مراسم اختتاميه اين سوگواره مورد تجليل قرار گرفتند.

7497/659