۳ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۱۷
کد خبر: 80965539
T T
۰ نفر
احسان حدادی: سخنانم فقط نقدها و گلایه های یك ورزشكار حرفه ای بود

تهران - ایرنا - احسان حدادی نایب قهرمان بازی های المپیك 2012 لندن با انتشاربیانیه ای مبنی براینكه نگاه سیاسی در مصاحبه اخیرش با یك شبكه خارجی نداشته است، افزود : در این مصاحبه فقط نقدها و گلایه های یك ورزشكار حرفه ای را از بی مهری مسوولان وقت ورزش بیان كردم.

به گزارش ایرنا، حدادی در این بیانیه آورده است: پس از پخش مصاحبه ام با یك شبكه فارسی زبان كه البته بنده اولین ورزشكار ایرانی نبودم كه با آن شبكه مصاحبه می كرد و دیگر قهرمانان این سرزمین هم با شبكه های ماهواره ای صحبت كرده اند، هجمه های عظیم به اینجانب از طریق تماس های تلفنی، پیام های كوتاه، شبكه های اجتماعی وحتی ایمیل وارد شده و لازم دانستم جهت تنویر افكار عمومی نكاتی را به استحضار مردم شریف ایران اسلامی كه خود را فرزند كوچك این سرزمین می دانم برسانم:

1- به اطلاع مردم شریف ایران می رسانم مصاحبه انجام شده به خواسته شخصی اینجانب صورت نپذیرفته و زمانی كه بنده در مسابقات دایموند لیگ (لیگ الماس) حضور داشته از شبكه فوق الذكر جهت مصاحبه به اینجانب مراجعه و درخواست مصاحبه ای را به عنوان ورزشكار داشته كه بنده هم به عنوان یك ایرانی و با توجه به مصاحبه دیگر ورزشكاران كشور با شبكه های ماهواره ای دعوت آنان را پذیرفتم به هرحال بنده یك ایرانی ام وایرانیان مردمانی هستند كه در تمامی اقصی نقاط دنیا حضور داشته و دلشان برای ایران و ایرانی می تپد.

بنده هیچ نگاه سیاسی به این مصاحبه نداشته وندارم وصرفاً به عنوان یك ورزشكار مصاحبه را انجام داده ام و و نقدها و گلایه های بنده گلایه یك ورزشكار حرفه ای بوده كه مورد بی مهری مسئولین وقت ورزشی كشورم قرار گرفتم.

2- بنده یك ورزشكار حرفه ای هستم كه ارتزاق و درآمد اینجانب از طریق ورزش صورت می گیرد و شغل دیگری نداشته و ندارم. لازمه حرفه ای بودن در ورزش داشتن امكانات حرفه ای ازجمله مربی، بدنساز، ماساژور وبرنامه های حرفه ای و سایر مولفه های علمی ورزشی است.

در غیر اینصورت هیچ ورزشكاری به قله های افتخار درجهان المپیك نخواهدرسید واین نگاه و این برنامه ها درحیطه مسوولیت كمیته ملی المپیك و به تبع آن فدراسیون مربوطه خواهد بود.

این در حالی است كه 16 ماه از المپیك گذشته و همچنان بنده بدون مربی و در اكثر اوقات با هزینه های شخصی مشغول انجام فعالیت های حرفه ای هستم و افق و نگاه بنده به دو المپیك دیگر است.

حدادی با كسب یك مدال نقره المپیك اقناع نخواهد شد و تمام تلاش های خود را مصروف این امر خواهد كرد تا این مدال در المپیك ریودوژانیرو و توكیو به رنگ بهتری تغییر كند و برای نخستین بار در طول تاریخ پرچم پر افتخار كشور عزیزم در استادیوم اصلی محل برگزاری بازیهای المپیك به اهتزاز در آید و باعث شادی دل مردم كشورم شود اگر چه معتقدم این قهرمانی در مقابل ایثارگری شهدای والا مقام كشورم ذره ای نا چیز است.

آیا این تغییر رنگ مدال و كسب افتخاری دیگر به آسانی صورت خواهد پذیرفت؟؟! آیا امكانات لازم و حرفه ای ودرمهمترین بخش و مولفه آن داشتن مربی حرفه ای و امكانات حرفه ای را می طلبد.

3- دربرنامه تلویزیونی شبكه دومورخ 30 آذر ماه تصاویری از تقدیرمسوولین وقت كشور از اینجانب پخش شد كه در نوع خود بسیار قابل ارزش و جای تشكر دارد اماجهت اطلاع هموطنان عزیز عارضم كه صحبت های بنده صرفاًازدید مالی نبوده وجوایز اهدایی ریاست جمهور وقت نیز همان جوایز تعیین شده جهت قهرمانان المپیك بوده كه نه تنها به اینجانب بلكه به سایر قهرمانان نیز اهدا شددر صورتی كه مقرر گردیده بود به سبب ارزش مدال اینجانب جایزه نفر اول المپیك به بنده پرداخت شود كه این نیز محقق نگردید!!!

در خصوص باشگاه پرسپولیس كه اسپانسر اینجانب در دایموند لیگ بوده فقط بخشی ازقرارداد محقق گشته و بخش دیگر آن تاكنون پرداخت نشده و بنده هم هیچ مصاحبه ای به جهت حفظ حرمت باشگاه پرسپولیس و هواداران میلیونی آن انجام ندادم در ضمن قبل از المپیك مسوولین وقت كشور به خصوص معاون اول رییس جمهور وقت وتعداد دیگری از مسوولین كشوری و ورزشی وعده جوایز و مجوز خودرو و زمین را به اینجانب داده بودند كه متاسفانه هیچ یك از آن وعده ها محقق نگشت.

اگرحدادی عاشق ایران و مردم ایران نبود دوباره درمسابقات كشورهای اسلامی برای اهتزاز پرچم مقدس ایران به میدان نمی آمد كما اینكه ورزشكاران مدال آور المپیكی رشته ای خاص به سبب محقق نشدن وعده های مسوولین و نداشتن مربی حرفه ای پای در هیچ رقابت بین المللی ننهاده و همچنان نیز بر خواسته خود پا فشاری می نمایند ضمن آن كه چنانچه دریافتی های خود را درمقام قیاس با ورزشكاران خارجی هم رده خود بگذارم 5/1 آن ها نخواهدبوددر صورتیكه همان ورزشكاران تحت حمایت و هزینه كردكشورخودپای درمسابقات بین المللی گذاشته و برای كشور خود كسب مقام می نمایند.

4 در پایان بار دیگر اعلام می دارم اینجانب در سایه توجهات حضرت حق و توكل به ائمه اطهار و دعای خیر مردم ایران و عنایات و دعای خیر رهبر معظم انقلاب تاكنون توانسته ام مدال و افتخاری جهت كشور عزیزم به ارمغان آورم و همواره خود را سرباز كوچك نظام مقدس جمهوری اسلامی دانسته و چنانچه مصاحبه ای با شبكه های مختلف داشته ام فقط در قامت یك ورزشكار و فارغ از مسایل سیاسی بوده وصرفاً درد و دل های یك ورزشكار كه برای اولین بار در تاریخ ورزش كشور توانسته مدال و افتخار جهانی در رشته ای را به ارمغان آورد كه كسب آن بسیار طاقت فرسا و سنگین بوده.

انتظار اینجانب از دولت تدبیر و امید این است كه در سایه نگاه ویژه به مسایل اقتصادی وسیاسی نگاه نویدبخش خود را به حوزه جوانان و ورزش غافل ننماید تا شاهد افتخار آفرینی سایر ورزشكاران این سرزمین باشیم.

ضمناً یادآور می شوم مسایل بسیاری ازمحقق نشدن وعده ها و حمایت نشدن وسنگ اندازی برخی از مسوولین وقت ورزش در جهت نرسیدن اینجانب به مدال المپیك صورت پذیرفته كه صرفاً جنبه مادی نداشته و اینجانب نیز ترجیح می‌دهم آن مسائل را برای همیشه در دل خود نگه دارم.

ورزشی (1)**1067**1590
۰ نفر