۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۵
کد خبر: 80943314
T T
۰ نفر

قول رئيس اينترپل كانادا براي دستگيري خاوري

۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۵
کد خبر: 80943314
قول رئيس اينترپل كانادا براي دستگيري خاوري

تهران- ايرنا- رييس پليس بين الملل نيروي انتظامي با اشاره به كوتاهي مسوولان كانادايي و نيز برخورد نادرست آنها در خصوص دستگيري 'خاوري'، گفت: رييس اينترپل كانادا قول داد برابر مقررات سازمان اينترپل، به تعهدات خود عمل كند و در گام اول نسبت به دستگيري خاوري اقدام كند.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه خبري پليس، 'مسعود رضواني' درباره پرونده اختلاس سه هزار ميليارد توماني و دستگيري خاوري، افوزد: پليس هنگام اجراي قانون، اطلاع رساني و اعلام آن به مردم، هيچ محدوديت غيرمنطقي قائل نيست.

وي اظهار داشت: پس از دريافت درخواست اعلان تحت تعقيب 'خاوري' از سوي مراجع قضايي به پليس بين الملل نيروي انتظامي، بلافاصله قرار تحت تعقيب و اعلان قرمز براي وي را به دبيرخانه اينترپل اعلام كرديم؛ درخواست پليس ايران در سال 91 به دبيرخانه اينترپل اعلام و دبيرخانه در همان سال پس از تاييد به اطلاع 190 كشور عضو اينترپل رسانيد.

رضواني ادامه داد: 'خاوري' تحت تعقيب بين المللي است و در صورت تردد در هر كشوري، پليس آن كشور موظف است، وي را دستگير و به پليس جمهوري اسلامي ايران اعلام كند تا مدارك استرداد را براي آنها ارسال كنيم.

اين مقام مسئول به ديدار با رييس اينترپل كانادا در حاشيه مجمع عمومي سازمان اينترپل در كلمبيا اشاره كرد و گفت: در اين ديدار، معترض شدم كه چرا پليس كانادا پيگير دستگيري خاوري نيست كه وي قول داد برابر مقررات سازمان اينترپل، به تعهدات خود عمل كند و در گام اول نسبت به دستگيري خاوري اقدام كند.

رضواني گفت: پليس كانادا در يكي از مراحل پيگيري پرونده اعلام كرده بود كه 'خاوري' به 'تورنتو' آمده اما نتوانسته اند محل اقامت وي را پيدا كنند لذا پليس ايران پس از اطلاع اين موضوع محل اقامت، شماره تلفن و عكس خاوري را به همراه مدارك ديگر به پليس كانادا ارسال كرد تا پليس اين كشور هيچگونه بهانه اي براي عدم استرداد خاوري نداشته باشد.

اين مقام مسئول تاكيد كرد: به جهت اهميت پرونده 'خاوري' براي افكار عمومي و مقامات قضايي، پليس بين الملل ناجا قاطعانه اين پرونده را پيگيري مي كند؛ عدم دستگيري وي در حقيقت به علت كوتاهي مسئولان كانادايي و نيز برخورد ناصحيح آنها با اين موضوع است.

رضواني گفت: برخورد پليس و مقامات كشور كانادا در خصوص پرونده 'خاوري' ، غير حرفه اي و غيرتخصصي است.

**دستگيري كلاهبردار ميلياردي در امارات

رييس پليس بين الملل ناجا در ادامه از دستگيري متهم كلاهبردار ميلياردي در امارات خبرداد و گفت: فردي كه با استفاده از اسناد مجعول چندين ميليارد تومان از سيستم بانكي كشور كلاهبرداري كرده و به امارات متحده عربي متواري شده بود طي هماهنگي و تعامل با پليس اين كشور، دستگير و به ايران بازگردانده شد.

اجتمام(1)**9105**1569
۰ نفر