۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۸:۰۹
کد خبر: 80941957
T T
۰ نفر
اعتماد نابجا مهمترين چالش كاربران در شبكه هاي اجتماعي است

سمنان - ايرنا - رييس پليس فتا (فضاي توليد و تبادل اطلاعات) استان سمنان گفت: اعتماد نابجا، مهمترين چالش فراروي جوانان در فضاي مجازي به ويژه شبكه هاي اجتماعي است.

به گزارش روز شنبه مركز اطلاع رساني فرماندهي نيروي انتظامي استان سمنان ، سرگرد ' سيد علي ميراحمدي ' در نشست هدايت سياسي ماموران پليس، تهديدهاي پيش روي كاربران فضاي مجازي و راهكارهاي برون رفت از آن را تشريح كرد.

وي به بازي هاي مخرب رايانه اي و آثار آن بر نوجوانان و جوانان اشاره كرد و افزود: اين بازي ها كه در بيشتر موارد با تفكراتي ضدديني و مخالف با ارزش هاي اسلامي طراحي شده، ضمير ناخودآگاه كاربر را به گونه اي مخدوش مي كند كه فرد خود را بازيكن اصلي پنداشته و به ايفاي نقش در آن شخصيت مي پندارد.

وي با اشاره به شبكه هاي اجتماعي، مهمترين چالش پيش روي كاربران به ويژه جوانان را در اين شبكه ها اعتماد نابجا به مخاطباني دانست كه در ليست دوستان قرار مي گيرند.

بدافزارها و نقش آن در حملات سايبري و سرقت اطلاعات محرمانه افراد و سوء استفاده از اطلاعات شخصي كاربران، دگرگوني جرايم و برخي راهكارهاي مقابله موثر با آن در فضاي مجازي و نقش فضاي سايبر در جنگ نرم از ديگر مواردي بود كه رييس پليس فتاي استان سمنان به تبيين آن پرداخت.

مسوولان انتظامي حاضر در نشست نيز، تداوم اين گونه برنامه هاي آموزشي را با هدف ارتقاي سطح آگاهي و دانستني هاي كاركنان و خانواده ها خواستار شدند.ك/1

1536/599/608