۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 80941609
T T
۰ نفر
ربیعی: مدیران تامین اجتماعی آماده تحول ساختاری باشند

تهران-ایرنا-وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تاكید بر این كه تغییر و تحول در سازمان‌ها باید از بدنه اجرایی آغاز شود، گفت: اصلاح ساختار تأمین‌اجتماعی می‌تواند كل كشور را تحت‌تأثیر قرار دهد و مدیران سازمان باید آمادگی تحول ساختاری را داشته باشند.

علی ربیعی روز یكشنبه در همایش سراسری مدیران تامین اجتماعی گفت: امروز رییس جمهوری لایحه بودجه را تقدیم مجلس شورای اسلامی كرد كه یك صفحه از گزارش ایشان، دیدگاههای وی درباره بیمه و درمان است بنابراین مدیران سازمان باید آمادگی تحول ساختاری را داشته باشند.

وی با تاكید بر این كه تامین ‌اجتماعی در دولت یازدهم مورد توجه فراوان است، اظهار داشت: از مدیران تامین‌ اجتماعی می ‌خواهم كه تحول در این سازمان را به صورت ویژه پیگیری كنند و از اقدامات و تحولات اساسی در این سازمان استقبال می‌كنیم.

وی با تاكید بر این كه اگر ما بتوانیم خودمان را اصلاح كنیم به طور یقین توانسته ایم بر روی نظام سلامت تاثیر مثبتی بگذاریم، تصریح كرد: ما به تغییر و تحول نیاز داریم و اگر به طور بخشنامه ای این تغییرات از بالا به پایین تحمیل شود كار كارشناسی درست انجام نمی گیرد.

ربیعی با تاكید بر این كه برای ایجاد تحول به اجماع فكری نیاز داریم ،تصریح كرد: در صورتی كه نتوانیم تغییری در ساختارهای اقتصادی و اجتماعی ایجاد كنیم نمی توانیم تاثیر مثبتی بر كشور داشته باشیم .

وی افزود: الكترونیكی كردن دفترچه های بیمه و ایجاد نظام بیمه سلامت از جمله مباحث تخصصی است كه می تواند تغییراتی جهت با ارزش تر شدن دفترچه های بیمه ایجاد كند.

وی در ادامه با اشاره به بحث تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و تاكید برعملكرد شفاف تصریح كرد: شعار دولت همواره راستگویی و درستكاری بوده است و هیچ چیز منفی را كتمان نمی كند حتی در سازمان تامین اجتماعی خودمان این بحث را دنبال و از شفافیت استقبال كردیم.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشكر از مجلس شورای اسلامی و رسانه ها خواست كه بر عملكرد این سازمان نظارت داشته باشند و در ادامه گفت: از نظارت و نقد سازنده مجلس و رسانه استقبال می كنیم و حتی به كسانیكه بهترین نقد سازنده را داشته باشند جوایزی اهدا خواهد شد.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تاكید كرد: متاسفانه این سازمان در دولت قبل بسیار سیاسی شده بود به طوری كه وزیر كار در دولت دهم استیضاح شد و این امر ربطی هم به مدیران خدوم این سازمان نداشت تا جایی كه قرارداد 17 هزار میلیارد تومانی برای گزارش شركت های شستا هم در حالت غیر شفاف بسته شد.

وی تامین‌اجتماعی را جزو سالمترین و پاكترین دستگاه‌ها دانست و گفت: كاركنان تامین ‌اجتماعی درحال خدمت ‌رسانی به اقشار مختلف جامعه هستند و باید قدردان خدمات این سازمان باشیم.

ربیعی خطاب به مدیران سازمان تامین اجتماعی افزود: در این بی انضباطی مالی بیش از همه شما طلبكارید و من پیگیر حق شما هستم.

وزیرتعاون، كار و رفاه اجتماعی در ادامه از همه مدیران خواست با كار و عملكرد صحیح در آینده بیش از گذشته شایستگی این سازمان را اثبات كنند.

وی تاكید كرد : طی دو ماهی كه از مدیریت 'تقی نوربخش' مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی می گذرد فقط در یكی از شركت های شستا حدود 40 میلیارد تومان صرفه جویی شده و من امیدوارم در آینده شرایط خیلی بهتر شود.

ربیعی با بیان این كه تحقیق و تفحص از تأمین‌اجتماعی با همكاری مدیرعامل تأمین‌اجتماعی اجرایی شده است، افزود: در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی نیز انجام تحقیق و تفحص را تسهیل كردیم و در رابطه با شناسایی مشكلات ایجاد شده در تامین ‌اجتماعی و یافتن راهكارهای مناسب نیز پیشگام هستیم.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی مسایل مربوط به حقوق مدیران تأمین ‌اجتماعی را نازلترین بخش از گزارش تحقیق و تفحص برشمرد و ادامه داد: متاسفانه در این خصوص برخی موارد به درستی تبیین نشده است و ما شاهد برجسته‌ سازی رسانه‌ای شدیم، درحالی كه به سایر موضوعات از جمله قرارداد 17 هزار میلیارد تومانی و مسائل مربوط به آن كمتر توجه شده است.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تاكید كرد: بخشی از گزارش تحقیق و تفحص مجلس به تقدیر و تشكر از سازمان تامین اجتماعی و وزارت كار به دلیل همكاری اختصاص دارد.

وی با تأكید بر اجرایی شدن استراتژی شفاف ‌سازی دولت تدبیر و امید در سازمان تامین ‌اجتماعی اظهار داشت: شعار دكتر روحانی تشكیل دولت راستگویان و درستكاران است و ما نیز از حضور دستگاه‌ های نظارتی و افزایش شفافیت استقبال می‌كنیم.

ربیعی افزود: شرایط به وجود آمده در یك مقطع زمانی كوتاه آنهم در مدیریت عالی سازمان تأمین‌اجتماعی ارتباطی با بدنه اجرایی و مدیران دلسوز و خدوم این سازمان ندارد و بررسی‌های انجام شده نیز نشان می‌دهد كه مدیران و حتی اعضای هیات‌ مدیره تامین ‌اجتماعی نیز درمقابل بی‌انضباطی ‌های مالی مقاومت كرده‌اند.

وی با تاكید بر اینكه در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی به مدیران سازمان تأمین‌ اجتماعی اعتماد كامل وجود دارد، اظهار داشت: مدیران و كاركنان تأمین‌اجتماعی با كار و تلاش خود و با تمام توان برای ایجاد تحول در این سازمان مهم و حساس تلاش می‌كنند و با همت و برنامه ریزی در این سازمان طعم شیرین سازمان تامین اجتماعی دلسوز و كارآمد را در میان كارگران و بازنشستگان خواهد چشاند.

اقتصام(3) ** 9123 **1561