۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۸
کد خبر: 80941592
T T
۰ نفر
تحقق منشورحقوق شهروندی راهگشای بسیاری از چالشها در حوزه شهروندی است

بندرانزلی – ایرنا- مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در همایش حقوق شهروندی گفت: در صورت تحقق منشور حقوق شهروندی تهیه شده به دستور رییس جمهوری بسیاری از چالش ها و مشكلات موجود در حوزه شهروندی حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ' عزیز پورعزیزی ' روز یكشنبه در این همایش افزود: همه دستگاه ها، ادارات و سازمان ها ملزم به پرداختن بحث حقوق شهروندی، رعایت حقوق و تكریم مراجعان و مردم هستند.

وی، نهج البلاغه را بهترین منبع برای آشنایی با حقوق شهروندی عنوان و به مدیران حاضر در همایش توصیه كرد؛ برای ادای دین صحیح نسبت به مردم به مطالعه و درس آموزی از نهج البلاغه بپردازند.

وی رفتار درست و انسانی ، مدارا و خوش خلقی و رعایت حقوق مردم را از وظایف مسئولان و مدیران بعنوان خادمان ملت دانست .

پورعزیزی در بخشی از سخنانش با اشاره به وجود قوانین قدیمی و ناكارامد در برخی ادارات از مسوولان ادارات و سازمانها خواست تا قوانین دست و پاگیر را احصاء و اعلام كنند.

مدیركل امور امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان یادآور شد: به منظور رعایت حقوق مردم باید این قوانین و بخشنامه های ناكارامد و مشكل ساز توسط قانونگزاران و دولت اصلاح و مجددا ابلاغ شود.

وی تصریح كرد : ستادی برای صیانت از حقوق شهروندی با كمیسون های ارتقای امنیت اجتماعی ، كارگروه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب شكل گرفته است .

وی خاطرنشان كرد: وقتی حاكمیت دنبال معیشت مردم است دنبال امنیت اجتماعی و آسایش خاطر شهروندان نیز هست و مشكلات و نارضایتی های اجتماعی در جای خود در بخش های مختلف رصد و تدبیر اندیشی می شود .

پورعزیزی با تاكید بر لزوم آموزش كاركنان برای رعایت حقوق شهروندی و تكریم ارباب رجوع خاطرنشان كرد: گروههایی را به عنوان بازرسی انتخاب و نحوه عملكرد ادارات در حوزه رعایت حقوق شهروندی را ارزیابی می كنیم.

به گزارش ایرنا، تكریم ارباب رجوع و نقش آن در حقوق شهروندی، مسوولیت پذیری بندر در مقابل شهروندان و نقش بنادر در سفرهای دریایی و گردشگری در راستای حقوق شهروندی، نقش مدنی بنادر در راستای ایمنی دریایی و جستجو نجات ، نقش بنادر در اشتغال پایدار و تاثیر آن بر حقوق شهروندی، رابطه متقابل كاركنان بنادر و دریانوردی در راستای تكریم مراجعان ، شناسایی و معرفی حقوق شهروندی در بنادر و ارائه راهكارهای علمی و عملی آن ، اصلاح ساختار سیستم های سازمان در راستای حقوق شهروندی از محورهای اولین همایش حقوق شهروندی در راستای تكریم ارباب رجوع بندرانزلی است.ك/2

620/ 603