۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۱۹
کد خبر: 80939921
T T
۰ نفر
والدين بر نحوه استفاده فرزندان از اينترنت نظارت صحيح و نامحسوس داشته باشند

قزوين - ايرنا - كارشناس واحد آمار و فناوري اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشكي قزوين گفت: والدين بايد به نحوه استفاده فرزندان خود از اينترنت و بازي هاي رايانه اي نظارت صحيح و نامحسوس داشته باشند.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قزوين كه روز شنبه به ايرنا نمابر شده،'ندا رحماني' افزود: با توجه به دسترسي آسان به اينترنت هر چند رسانه ها و مراكز آموزشي تاثير زيادي در فرهنگ سازي آن دارند اما والدين نقش كليدي در اين زمينه دارند.

وي با اشاره به اينكه امروزه جستجو در اينترنت و استفاده از بازي هاي رايانه اي به يكي از تفريحات كودكان و نوجوانان تبديل شده است، اضافه كرد: بهتر است والدين با كامپيوتر آشنا بوده و دوره هاي آموزشي را در اين زمينه گذرانده باشند.

رحماني ادامه داد: والدين بايد به فرزندان خود تاكيد كنند در انتخاب دوستان اينترنتي با والدين مشورت كنند چرا كه دوستان برخط (آنلاين) معمولاً افرادي كه ادعا مي كنند، نيستند.

وي اظهار كرد: بايد به فرزندان تاكيد شود هرگز آدرس و شماره تلفن منزل و ساير اطلاعات شخصي نظير نام و آدرس مدرسه خود را روي اينترنت اعلام نكنند و بدانند كه شايد هر چيزي را كه در اينترنت مطالعه و يا مشاهده مي كنند درست نباشد.

رحماني خاطرنشان كرد: بازي هاي رايانه اي در عين حال كه وسيله اي براي پر كردن اوقات فراغت بوده و باعث سهولت در يادگيري علمي، مهارت حل مساله و تفكر خلاق مي شود؛ كندي رشد جسماني، ضعف بينايي و خستگي چشم، تقويت حس پرخاشگري، انزوا طلبي، تنبلي جسم و ذهن، بروز چاقي و تيك هاي عصبي، منزوي شدن فرزندان، اُفت تحصيلي و كاهش تعاملات و مهارت اجتماعي فرزندان، تأثيرات منفي بازي هاي رايانه اي بر سلامت جسم و روان را نيز در پي دارند.

كارشناس واحد آمار و فناوري اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشكي قزوين، به والدين توصيه كرد: رايانه در محلي كه بتوان فعاليت هاي كودك را تحت نظر داشت قرار گرفته و در طول سال تحصيلي نيز از بازي هاي رايانه اي در روزهاي تعطيل و فقط روزي نيم ساعت استفاده شود.

7388/616