۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۲۱:۳۸
کد خبر: 80937754
T T
۰ نفر
مراسم تعزيه امام حسين(ع) گامي مهم در اشاعه فرهنگ اسلامي است

اروميه - ايرنا - مسوول بخش پژوهش هاي مردم شناسي اداره كل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي گفت: مراسم تعزيه امام حسين گامي مهم در اشاعه فرهنگ اسلامي است.

حسن سپهر فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تداوم برگزاري چنين مراسمي نه تنها نشان از ارادت مردم بر پيامبر اكرم (ص) و خاندان اهل بيت است، بلكه از جمله اهميت آن علاوه بر حوزه مطالعات مردم شناسي و فرهنگ عامه مي توان به شناخت درك بشري از مفاهيم و جذب گردشگر و توسعه گردشگري و اشاعه صورت هاي مثبت فرهنگ اسلامي اشاره كرد.

وي اظهار كرد: تعزيه ابا عبدالله الحسين (ع) از مراسم هاي ويژه اي است كه در شهرستان اروميه با جديت و عشق و علاقه خاصي از سوي مردم پيگيري مي شود و در همين راستا پس از تلاش هاي مستمر حوزه مطالعات مردم شناسي اين اداره كل چهارسال قبل تحت عنوان 'مراسم تعزيه و شبيه قتل امام' در رديف فهرست ميراث معنوي ملي طي شماره 73 به ثبت رسيد.

سپهر فر افزود: واقعه عظيم عاشورا سرشار از پايمردي و حماسه هايي است كه امام و اصحاب بزرگوار آن حضرت قهرمان آن بوده اند.

وي گفت: عشق امام به خدا، تاكيد در امر به معروف و نهي از منكر، انتقاد از اوضاع و وضع حكومت وقت هميشه او را پيشتاز دفاع از اين دين و مكتب اسلام كرده و امروز بعد از سالها عزداري در سوگ وي به فرهنگ تبديل شده، تا پيام مكتب حسيني را براي تمام مسلمانان جهان و ديگران در مقابله با استكبار نشان داده و ارزش دين اسلام و ديگر ارزش هاي آن را در راه خدا بنماياند.

وي ادامه داد: در همين راستا گروه هنري كليد داران بهشت نمايش 'آه باران' را با تعداد 50 نفر از اعضاي تئاتر دانشجويان بسيجي به همت بسيج دانشجويي استان تهيه كرده كه از امروز پنجشنبه تا فردا عصر در كانون بسيج جوانان اروميه به نمايش گذاشته مي شود.

آذربايجان غربي داراي 1470 اثر تاريخي معنوي و ملموس ثبت شده در فهرست آثار ملي كشور بوده كه به اين استان جايگاه ويژه اي در كشور در اين زمينه بخشيده است.

7125/583