۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۲۰:۵۲
کد خبر: 80937724
T T
۰ نفر
سوختگي، ششمين عامل مرگ و مير

شيراز - ايرنا - رييس كميته سوختگي استان فارس و رييس بيمارستان قطب الدين شيراز اعلام كرد: سوختگي از بين 150 عامل مرگ و مير در دنيا به عنوان ششمين عامل محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'مهدي اياز' در نخستين همايش پيشگيري و اقدامات اوليه در سوختگي ،افزود : با توجه به پيشرفت هايي كه در 30 سال اخير براي پيشگيري از سوختگي بوجود آمده است، دست اندركاران معتقدند كه نبايد حتي يك مورد سوختگي وجود داشته باشد، اما متاسفانه شرايط موجود را اين گونه نمي بينيم.

وي اظهار داشت: اولويت اول در درمان سوختگي پيشگيري است و به اين نكته نيز بايد توجه كرد كه بيمار سوخته ممكن است تا آخر عمر نياز به مراقبت داشته باشد و در مواردي جبران آسيب هاي جسمي و روحي كه در افراد سوخته بوجود مي آيد، دشوار است.

دكتر اياز بيان كرد :ضرورت توجه جدي به پيشگيري موجب ارايه آموزش هاي لازم به رابطان بهداشتي سراسر استان فارس در نخستين همايش پيشگيري و اقدامات اوليه در سوختگي گرديد تا از اين طريق اين افراد با آموزش هاي به روز در اين زمينه آشنا شوند و در تمام استان اجرايي نمايند.

دكتر 'نسيمي' مدير بيمارستان قطب الدين و عضو كميته سوختگي استان فارس، نيز گفت: رعايت اصول ايمني مي تواند مانع ايجاد سوختگي شود و در اين زمينه نبايد از اهميت آموزش و استانداردسازي سيستم گرمايشي غافل شد.

وي افزود: در اين همايش سعي شد كه رابطان بهداشتي بدليل اينكه در نقاط مختلف سراسر استان فعاليت مي كنند و مي توانند نقش موثري در پيشگيري داشته باشند، با موضوع هاي مهم در اين زمينه از جمله اهداف كميته سوختگي استان، سوختگي و انواع آن، اقدامات اوليه در برخورد با سوختگي، نقش تغذيه در بيماران سوختگي، اهميت فيزيوتراپي در سوختگي و بازسازي سوختگي ها بيشتر آشنا شوند . ك/2

677**1368**
۰ نفر