۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۸
کد خبر: 80936992
T T
۰ نفر
يك مسوول: پيشگيري بهترين راه مبارزه با مواد مخدر است

كرمانشاه - ايرنا - رييس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كرمانشاه بهترين راه مبارزه با مواد مخدر را پيشگيري دانست و گفت: پديده اعتياد ارتباط مستقيم با مسايل اجتماعي در جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سرهنگ 'جهان فر' روز پنجشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر سنقرو كليايي اولويت اول اين ستاد را پيشگيري اوليه اعلام كرد و افزود: براي اين مهم بايد برنامه ريزي دقيق صورت گيرد.

وي با بيان اينكه اطلاع رساني و آگاه سازي عمومي در ميان اقشار مختلف جامعه بخصوص خانواده ها، جوانان و نوجوانان بايد بصورت مستمر انجام شود، تاكيد كرد: هم اكنون 159 مركز درماني در سطح استان فعال هستند كه 25 هزار و 331 معتاد در اين مراكز تحت درمان قرار دارند.

رييس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان از تجهيز مراكز درماني و انجام اقدامات مناسب در خصوص نگهداري معتادين و صدور مجوز براي احداث مركز ام ام تي در سنقر و كليايي در آينده نزديك نيز خبر داد.

جهان فر گفت: معضل اعتياد و مبارز با آن ساليانه 15 هزار ميليارد ريال خسارت به كشور وارد مي كند و در راه مقابله با اين معضل سه هزار و 800 شهيد و 29 هزار نفر از نيروهاي نظامي، انتظامي و مرزباني جانباز شده اند.

وي خاطر نشان كرد: اين استان با تشكيل شش جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر، 42 مصوبه و همچنين 82 جلسه فرعي در شهرستان ها با 523 مصوبه در رده هاي برتر كشوري قرار دارد.

سرپرست فرمانداري سنقرو كليايي نيز در اين جلسه گفت: همكاري و تعامل اعضاي شوراي مبارزه با مواد مخدر لازمه موفقيت در راستاي كاهش مصرف و مبارزه با مواد مخدر است.

'منوچهر پرويني' از زحمات ادارت ذيربط و دست اندركاران ستاد مبارزه با مواد مخدر بخصوص از پيگيري هاي معاون فرماندار در خصوص برگزاري جلسات قدرداني نمود و افزود: در هشت امسال پنج كيلو و 150 گرم انواع مواد مخدر در قالب 467 عمليات توسط ماموران انتظامي در اين شهرستان كشف شده و تعداد 270 نفر نيز دستگير و 16 فقره باند تهيه و توزيع مواد مخدر متلاشي و سه مركز پاتوق معتادين نيز شناسايي و تخريب شده است.

وي با اشاره به اهميت ساماندهي معتادين در داخل شهر، راه اندازي يك يا دو گرم خانه در فصل سرما براي نگهداري معتادين در اين شهرستان را ضروري دانست و يادآور شد: هم اينك يك مركز درمان اعتياد در اين شهرستان فعال است كه 105 نفر نيز در آن تحت درمان هستند ضمن اينكه راه اندازي مركز ترك اعتياد ديگري هم لازم و ضروري است.

پرويني در خصوص اقدامات پيشگيري از اعتياد در اين شهرستان گفت: برگزاري دوره هاي باز آموزي در مدارس و محلات توسط ادارات ذيربط و شناسايي محله هاي آسيب خيز و اجراي برنامه هايي از قبيل برگزاري نمايشگاه هايي از معضلات مواد مخدر با هماهنگي هيات امنا مساجد محلات براي آگاه سازي و پيشگيري از اعتياد اجرا شده است.

جمع آوري معتادان كارتن خواب و غربالگري آنها توسط شبكه بهداشت و درمان و انتقال به كمپ اجباري در كرمانشاه با هماهنگي مقام قضايي، راه اندازي گرم خانه(شب پناه) جهت معتادين سطح شهر توسط بهزيستي با همكاري اعضا شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر و پاكسازي مناطق آلوده كه محل پاتوق و عرضه مواد مخدراست، از مهمترين مصوبات اين جلسه بود.

567