۱۸ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8091542
T T
۰ نفر
کره شمالی پیشنهاد مذاکره رهبران دوکره را رد کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/18 سیاسی.خارجی .کره شمالی .مذاکره پکن - سخنگوی کمیته وحدت صلح آمیز کره شمالی از رد پیشنهاد اخیر لی میونگ باک رییس جمهوری کره جنوبی مبنی بر مذاکره با کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی خبر داد.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی / سخنگوی کمیته وحدت صلح آمیز کره شمالی گفت که رییس جمهوری کره جنوبی با طرح این پیشنهاد تلاش دارد تا از مسئولیت وخامت روابط دوکره شانه خالی کند و افکار عمومی را منحرف سازد.
سخنگوی یادشده که خبرگزاری کره شمالی به نام آن اشاره ای نکرد / خاطر نشان ساخت بین کره جنوبی و کره شمالی دومذاکره در سطح سران برگزار شده است و بیانیه های مهمی منتشر شده است این مذاکرات و بیانیه ها مورد حمایت و استقبال دو ملت کره و کشورهای جهان قرار گرفته است اما لی میونگ باک رییس جمهوری کره جنوبی پس از به دست قدرت در کره به طور همه جانبه این مذاکرات و بیانیه ها را انکار کرده است.
وی گفت : به همین دلیل کره شمالی این پیشنهاد رییس جمهوری کره جنوبی را باعث پایمال شدن آرزوی مردم کره می داند لذا کره شمالی با چنین شخصیتی روبرو نخواهد شد.
سخنگوی کره ای در ادامه با اشاره به اظهارات رییس جمهوری کره جنوبی درباره مساله هسته ای شبه جزیره کره و ضرورت بحث و بررسی درباره آن میان رهبران دوکره گفت : مساله هسته ای کره شمالی / در مذاکرات شش جانبه پکن باید حل و فصل شود.
وی با بیان این مطلب که رییس جمهوری کره جنوبی از طرح چنین مساله ای اهداف خاص و مغرضانه ای را دنبال می کند اظهار داشت : لی میونگ باک رییس جمهوری کره جنوبی باید به روشنی مواضع خود را درقبال بیانیه هایی که بین سران دوکره امضا و مبادله شده است بیان کند.
آساق (2) سیاسی. ** 275 ** 2101 شماره 010 ساعت 07:35 تمام
۰ نفر