۳۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۴۹
کد خبر: 80915042
T T
۰ نفر
فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در جمع بسيجيان تاريخي بود

اهواز- ايرنا -فرمانده سپاه حضرت وليعصر(عج) خوزستان ، فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در همايش 50 هزاري فرماندهان رده هاي بسيج در مصلاي تهران را يك رويداد حماسي و تاريخي خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ، سردار سرتيپ پاسدار 'حسن شاهوارپور ' روز پنج شنبه در نشست خبري با رسانه هاي گروهي استان به مناسبت هفته بسيج در اهواز افزود: پيرو اين فرمايشات راهشگا و بسيار ارزشمند ، بسيجيان عزيز با روحيه اي مصمم و قوي خود را براي خدمتگزاري بيشتر به ايران عزيز و نظام اسلامي و حضور موثرتر در صحنه هاي انقلاب آماده خواهند كرد.

وي با گراميداشت هفته بسيج و سالروز فرمان تاريخي امام راحل در تاسيس سازمان بسيج در پنجم آذر ماه 1358 اظهار داشت: اگر بسيج موجوديت نمي يافت طمع ورزي استكبار جهاني پاياني نداشت و دشمن به راحتي به اهداف خباثت آميز خود مي رسيد.

فرمانده سپاه حضرت وليعصر(عج) خوزستان حضور چشمگير بسيج در جنگ تحميلي در كنار ديگر قواي مسلح را از بركات خداوند بر ملت عزيز ايران دانست و گفت: يكي از حماسه هاي ماندگار ، حضور بسيج در دوران دفاع مقدس است كه شهداي زيادي به اسلام و ايران تقديم شد.

سردار شاهوارپور ، حضور در دوران سازندگي و عمراني كشور پس از دوران هشت سال دفاع مقدس را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: حضور بسيج در عرصه هاي سازندگي ، خدمات رساني ، فرهنگي و اقتصادي كمتر از دوران دفاع مقدس نيست.

وي به اجراي پروژه هاي عمراني در بسيج سازندگي در يك سال اخير در خوزستان اشاره كرد و گفت: در يك سال اخير 49پروژه عمراني با محوريت توجه به مناطق محروم و دورافتاده در استان اجرايي شد.

وي اعزام تيم هاي پزشكي به مناطق روستايي و عشايري و ارايه خدمات رايگان به آنان ، تشكيل كارگروه هاي اشتغال زايي در مناطق محروم در راستاي اقتصاد مقاومتي، توسعه توليدات خانگي و اشتغال زايي همچون مرغ خانگي ، توليد قارچ ، رونق زنبورداري و توسعه شيلات را از ديگر ابعاد كارهاي عمراني و خدماتي بسيج سازندگي در استان خوزستان عنوان كرد.

سردار شاهوارپور توسعه 15هزار حلقه صالحين ، برگزاري يادواره شهدا ، مقابله با جنگ نرم ، برگزاري همايش هاي بصيرتي و كلاس هاي آگاه سازي و اطلاع رساني ، مباحث معرفتي ، تقويت هنرمندان استاني و توسعه توليدات داخلي استان از جمله نمايش هاي زنده و مستند براي كاروان هاي راهيان نور از اهم اقدامات فرهنگي و هنري بسيج استان خوزستان برشمرد و گفت: در يك سال اخير 26مورد اعزام پزشكان متخصص در منطقه مرزي و محروم 'رفيع' از توابع شهرستان هويزه براي ارايه درمان رايگان به مردم نيازمند انجام شده است.

وي انجام كارهاي عام المنفعه و كمك رساني و ساخت 101سوله ورزشي در نقاط مختلف استان از ديگر اقدامات بسيج سازندگي دريك سال اخير عنوان كرد.

فرمانده سپاه حضرت وليعصر(عج) خوزستان در ادامه از اجراي يك هزار و 144برنامه فرهنگي ، ورزشي ، اجتماعي و عمراني در هفته بسيج در استان خبر داد و گفت: اين برنامه ها از 30آبان (نخستين روز هفته بسيج) تا ششم آذرماه در شهرها و روستاهاي استان برگزار مي شود.

وي ديدار با خانواده هاي شهدا و جانبازان ، مسابقات ورزشي ، سخنراني فرماندهان بسيج در نمازهاي جمعه ، برپايي نمايشگاه تجسمي و حجاب و عفاف ، غبارروبي مزارشهدا ، ديدار با علماي استان ، كوه پيمايي ، راه اندازي 109ايستگاه صلواتي ، برپايي نمايشگاه ياد ياران ، جشنواره وبلاك نويسي ، مسابقات كتاب خواني ، شب شعر ، همايش كارآفرينان برتر بسيجي ، نمايش هاي خياباني و سالني ، ويزيت رايگان در درمانگاهها ، به صدا درآوردن زنگ استكبار ستيزي را از اهم برنامه هاي هفته بسيج در استان خوزستان عنوان كرد.

سردار شاهوارپور به تحقق ارتش 20ميليوني اشاره كرد و گفت: زماني كه امام اين شعار را مطرح كردند جمعيت كشور ما 35ميليون نفر بود اما هم اكنون به 76ميليون نفر رسيده بنابراين ما تحقق ارتش دهها ميليوني را پيگيري مي كنيم.

وي به تاكيد مقام معظم رهبري در باره عدم حصاركشي بسيج و غير بسيجي اشاره كرد و گفت: طبق فرمايش مقام معظم رهبري كسي كه دلبسته تفكر بسيجي و به آن عشق مي ورزد بسيجي است ولو اينكه در سازمان بسيج نباشد.ك/3 646