۱۶ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8090914
T T
۰ نفر
پنج انفجار در نزدیکی منطقه مورد مناقشه گرجستان رخ داد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/16 کلیات.گرجستان.انفجار در تازه ترین علائم حاکی از شدت یافتن تنش بین تفلیس و جدایی طلبان، مقامات گرجستان از وقوع پنج انفجار در نزدیکی مرز گرجستان و منطقه جدایی طلب آبخازیا در روز یکشنبه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از تفلیس، هفته گذشته یک سری وقایع ازجمله بمب گذاری ، شلیک خمپاره و تیراندازی انتقادات شدید مسکو و تفلیس را در برداشته است.
شوتا یوتیاشویلی یک مقام وزارت کشور گرجستان گفت: چهار عدد مین صبح امروز در نزدیکی روستای روخی در منطقه زوبدیدی گرجستان منفجر شد.
وی افزود: انفجار چهارم زیر یک خودروی پلیس در حالی رخ داد که ماموران محلی سرگرم بررسی محل انفجارهای اولیه بودند. وی خاطرنشان کرد که در انفجار چهارم به کسی آسیبی نرسید.
وی ادامه داد: یکی از انفجارهانیز که مجروحی برجای نگذاشت، در روستای دیگری نزدیک به مرز بالفعل با آبخازیا رخ داد.
دمیتری مدودیف رییس جمهوری روسیه روز شنبه از میخائیل ساکاشویلی رییس جمهوری گرجستان خواست تا از تحریک تنش ها در آبخازیا و اوستیای جنوبی جلوگیری کند.
پیام مدودیف برای ساکاشویلی در پی تیراندازی در اوستیای جنوبی و انفجار بمبی در آبخازیا مطرح شد.
تفلیس، مسکو را به تلاش برای ضمیمه کردن این مناطق که اکثریت جمعیت آن گذرنامه روسی دارند، به خاک خود متهم می کند. در همین حال مسکو با رد این اتهامات، تفلیس را تلاش برای حفظ کنترل این مناطق با زور متهم می کند.
شماره 138 ساعت 17:34 تمام
۰ نفر