۱۴ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8090688
T T
۰ نفر
منبع لبنانی : شاکر العبسی در سوریه در بازداشت بسر می برد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/14 سیاسی.فتحالاسلام .شاکر العبسی بیروت - پایگاه خبری اینترنتی النشره لبنان پنجشنبه شب به نقل از منابع خبری اعلام کرد که شاکر العبسی سر کرده گروه سلفی موسوم به فتحالاسلام در سوریه در بازداشت بسر می برد.
به گزارش ایرنا از بیروت، این پایگاه خبری افزود که مسوولان سوریه در سفر نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه به دمشق به وی اطلاع داده اند که شاکر العبسی در سوریه در بازداشت بسر می برد.
این منبع افزود که اکنون تماس های امنیتی بین سوریه و لبنان در مورد تسلیم شاکر العبسی به لبنان و یا محاکمه وی در سوریه میان دو کشور در جریان است .
شاکر العبسی سرکرده گروه سلفی موسوم به فتحالاسلام و عامل درگیری های اردوگاه نهرالبارد در شمال لبنان است که از سی و یکم اردیبهشت ماه سال پیش آغاز به مدت 106 روز ادامه یافت و سرانجام با کشته شدن 223 نفر از افراد مسلح فتحالاسلام ، 163 نفر از نیروهای ارتش لبنان، جمعی از پناهندگان فلسطینی، اسارت 200 نفر از نیروهای فتحالاسلام و ویرانی کامل اردوگاه پایان یافت.
این درگیری وعملیات بی سابقه در نوع خود که انتقادهایی را به همراه داشت منجر به نابودی کامل گروه فتحالاسلام و بخصوص سرکرده آن شاکر العبسی نشد. وی در کمال ناباوری که تصور می شد کشته شده و همسرش جسد بی جانی را به عنوان شوهرش معرفی و خیال لبنانی ها را اندکی آسوده کردآ توانست از مهلکه رهایی یابد.
شبد**خاورم ** 2082 1501**1477** شماره 170 ساعت 22:16 تمام
۰ نفر