۱۴ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8090665
T T
۰ نفر

دیدار وزیر خارجه صربستان با مقامات آلمان

۱۴ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8090665
دیدار وزیر خارجه صربستان با مقامات آلمان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/14 بلگراد - وزیر امور خارجه صربستان امروز پنجشنبه برای دیدار با مقامات بلند پایه آلمان از جمله فرانک والتر اشتاین مایر همتای آلمانی خود و کریستوف هویسگن مشاور سیاست خارجی آلمان عازم برلین شد.
به گزارش رسانه های جمعی امروز صربستان ، مراحل عضویت صربستان در اتحادیه اروپا از مهمترین موضوعات گفتگوی ووک یرمیچ با همتای آلمانی خود و دیگر مقامات این کشور می باشد.
گفته شده که هدف اصلی وزیر خارجه صربستان در سفر به آلمان ترغیب این کشور برای تاثیر گذاشتن بر دیگر اعضای اتحادیه اروپا در بروکسل جهت موافقت با اجرای موقت توافقنامه ثبات و پیوستن صربستان به این اتحادیه می باشد.
نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در 15 سپتامبر امسال در بروکسل تشکیل می شود که یکی از موضوعات مطرح در آن بررسی اجرای مراحل عضویت صربستان در این نهاد اروپایی است .
خاطر نشان می شود که سفر یرمیچ اولین دیدار وی از آلمان بعد از انتخاب مجددش در مقام وزیر امور خارجه صربستان در 7 اوت امسال در دولت جدید صربستان است .
صربستان در فوریه امسال یعنی بعد از اعلام استقلال یک جانبه کوزوو ، سفرای خود را از کشورهایی که استقلال کوزوو را به رسمیت شناختند فراخواند ، دولت جدید صربستان درعین حال به لحاظ اهمیت حفظ رابطه سیاسی و همکاریهای اقتصادی تصمیم گرفت که سفرای خود را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بازگرداند.
وزیر امور خارجه آلمان در آستانه دیدار با همتای صربستانی خود ضمن تاکید بر اهمیت عضویت صربستان در اتحادیه اروپا برای صلح و ثبات پایدار در منطقه بحران خیز بالکان گفت که کشور آلمان از سرعت بخشیدن به مراحل عضویت صربستان در اتحادیه اروپا حمایت می کند.
سفر ووک یرمیچ به آلمان بدنبال اقامت روز سه شنبه وی در پاریس و دیدار با برنار کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه و نیز ملاقات با مقامات بلند پایه اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه در بروکسل صورت می گیرد.
اروپام 1459**1789**255** شماره 147 ساعت 19:18 تمام
۰ نفر