۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۱۶
کد خبر: 80904880
T T
۰ نفر
امام جمعه اراك: ملت ایران همواره پشتیبان نظام است

اراك- نماینده ولی فقیه در استان مركزی گفت: ملت ایران تا آخرین قطره خون خود پشتیبان نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار است و از حق مسلم خود در غنی سازی اورانیوم كوتاه نمی آید.

به گزارش ایرنا، آیت الله ' قربانعلی دری نجف آبادی' در خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه در مصلای بیت المقدس اراك افزود: رهبرمعظم انقلاب اسلامی چندین بار فرموده اند كه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تولید بمب اتم نیست.

وی اضافه كرد: مقام معظم رهبری، تولید سلاح های كشتار جمعی توسط هر كشوری را حرام و به دور از انسانیت می داند.

وی، ضمن تقدیر از حضور مردم در آیین عزاداری سیدالشهدا( ع ) در تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: مكتب عاشورا كوتاهترین مسیر برای رسیدان به معنویت، سعادت و دینداری است.

امام جمعه اراك اظهار كرد: معرفت و بصیرت نسبت به اهداف امام حسین (ع) یكی از مهمترین اهدف و فلسفه های عزاداری سید و سالار شهیدان است.

وی ادامه داد: مكتب عاشورا احیا گر جهان اسلام است و تنها راهی است كه می تواند ما را به سعادت واقعی برساند و ما وظیفه داریم كه با آن آشنایی و معرفت كامل حاصل نماییم.

امام جمعه اراك بیان كرد: امام حسین (ع) برای احیای دین مبین اسلام قیام كرد و در این را جان خود و یاران باوفایش را قربانی كرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به تبلیغات گسترده غرب بر علیه اسلام و به خصوص مذهب تشیع اظهار كرد: مسلمان و به خصوص شیعیان باید هوشیار باشند و در جهت احیای اسلام در جوامع خود بیش از پیش تلاش كنند.

وی گفت: جوانان ایران اسلامی باید از حضرت ابوالفضل العباس(ع) الگو گیری كنند چرا كه این بزرگوار تاآخرین قطره خونش دست از حمایت امام و پیشوای خود برنداشت.

نماینده ولی فقیه در استان مركزی عنوان كرد: امام حسین(ع) الگوی تمام نمای بشریت است و هركس كه پیرو خط امام حسین و مكتب عاشورا باشد، همواره پیروز و كامیاب خواهد بود.

وی اضافه كرد: قیام امام حسین(ع ) گرچه در سال 61 هجری واقع شد اما نسخه شفابخشی برای همه دردها، معضلات و نابسامانی های جوامع در تمام عصرها و نسل هااست.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: حضرت امام حسین (ع) با شهادت در راه خدا به تمامی انسان ها این پیام رسا و بلند الهی و معنوی را می دهد كه باید در مقابل دشمنان ایستادگی كرد و نباید زیر با زور رفت.

وی گفت: عزاداری برای امام حسین تنها در تاسوعا و عاشورا كافی نیست وباید هدف والای ایشان در تمام مراحل زندگی مسلمانان به خصوص شیعیان نهادینه شود.

امام جمعه اراك در ادامه سخنان خود در خصوص هفته كتاب و كتابخوانی نیز گفت: كتابخوانی باید به عنوان یك نیاز و احساس دائمی در میان مردم نهادینه شود.ك/2

7115/559