۱۴ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8090335
T T
۰ نفر
علامه فضل الله: اقدامهای آمریکا علیه ایران، جنگ روانی است ........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/04/87 بیروت - خطیب جمعه و از مراجع شیعیان لبنان، تلاشهای ضد ایرانی آمریکا را جنگ روانی این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران دانست.
به گزارش ایرنا از بیروت، علامه سید "محمد حسین فضل الله" در خطبه های نماز جمعه در مسجد حسنین (ع)درحومه جنوبی بیروت گفت ، حمله های آمریکا علیه ایران افزایش می یابد و گاه از طریق اختصاص بودجه صدها میلیون دلاری از سوی کنگره آمریکا با هدف ضربه زدن به ثبات داخلی ایران و گاه از طریق تهدیدها توسط مقامهای آمریکایی.
فضل الله گفت، آمریکا از حمایت سازمانهایی که آنها را پیش از این تروریست خوانده بود، به منظور تاثیر بر اوضاع داخلی ایران، دریغ نمی کند و به جاسوسی علیه ایران در داخل و خارج دست می زند.
وی، همه اقدامهای آمریکا علیه ایران را در چارچوب جنگ روانی و فشار بر ایران دانست تا آن را وادار کند زیر بار شرطهای آمریکا برود و اشاره کرد که اتحادیه اروپا نیز به تازگی به آمریکا پیوسته تا ایران را از دایره توسعه امکانات خود خارج سازند به طوری که کشور عقب مانده علمی، اقتصادی و فناوری بماند و به کشورهای جهان سوم باز گردد.
وی به کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی که با احساس راحتی به حمله ها علیه ایران می نگرند هشدار داد که هر گونه جنگی علیه آن، هدف قرار دادن همه کشورهای اسلامی و جنبشهای مقاومت است.
فضل الله سپس به موضوع مبادله اسیران میان اسراییل و حزب الله که قرار است تا چند روز آینده اجرا شود، پرداخت و آن را پیروزی برای مقاومت دانست و افزود، باید با مقاومت به عنوان منبع حمایت از داخل کشور در برابر خیانت دشمن برخورد کرد.
وی افزود، اسراییل از زمان همایش آناپولیس، بیش از 500 فلسطینی از جمله 170 کودک را کشته و همچنان عملیات کشتار و ترور را ادامه می دهد اما آنچه که به "جهان آزاد" موسوم شده، اهمیتی به آن نمی دهد اما در مقابل، به هنگام واکنش ملتهای دربند، زمین و زمان را به هم می ریزند.
فضل الله گفت، آمریکا، صدور قطعنامه از سوی شورای امنیت را که لیبی به نام گروه عربی، آن را ارایه کرد و خواهان توقف شهرکسازی در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس است، متوقف کرد و آن را نامتوازن خواند زیرا می خواهد، شورای امنیت، طرف فلسطینی را محکوم کند، گویی که فلسطینیان مسوول شهرکسازی، از بین بردن زمینهای فلسطینیان و محاصره شهروندان فلسطینی هستند.
خاورم 2083 ** 2087 ** 265 شماره 135 ساعت 16:14 تمام
۰ نفر