۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۲۷
کد خبر: 80886815
T T
۰ نفر
اسپانیا برای حضور در بخش حمل و نقل اكوادور توافقنامه امضا كرد

مادرید - دولتهای اسپانیا و اكوادور توافقنامه ای را امضا كرده اند كه راه را برای حضور این كشور اروپایی در طرحهای زیربنایی و حمل و نقل اكوادور با سرمایه گذاری به میزان 118 میلیارد دلار در سالهای آینده باز می كند.

به گزارش ایرنا، این توافقنامه را روز جمعه خانم 'آنا پاستور' وزیر امور زیرساخت های اسپانیا و خانم 'ماریا د لس آنخلس دوارته' همتای اكوادری وی امضا كردند.

خبرگزاری اروپاپرس به نقل از پاستور گزارش داد: امضای این توافق، انگیزه ای برای مشاركت بیشتر اسپانیا در برنامه استراتژیك دولت اكوادور در زمینه حمل و نقل است كه بر اساس آن، قصد دارد بین سال های 2013 تا 2037 میلادی، بیش از 118 میلیارد و 400 میلیون دلار در زمینه راهسازی و خطوط آهن سرمایه گذاری كند.

وی افزود: امضای این توافقنامه نشانه دیگری از آن است كه اهمیت مشاركت شركت های اسپانیایی در حوزه های مختلف اقتصادی اكوادور هر بار بیشتر می‌ شود .

توافقنامه مذكور اجازه خواهد داد تا اسپانیا در ساخت جاده ، راه آهن ، فرودگاهها و بنادر اكوادور در همه مراحل آن اعم از طراحی، اجرای پروژه و حفظ یا بهره برداری از آن حضور فعالی داشته باشد.

اسپانیا كه زمانی كشورهای امریكای لاتین از جمله اكوادور را تحت سلطه و استعمار خود داشت، اكنون در حالی در بحران شدید اقتصادی دست و پا می زند كه این كشورها روزهای اوج رونق و رشد اقتصادی را می گذرانند. این وضعیت، موجب شده است تا مقامهای اسپانیایی برای حضور در بازارهای امریكای لاتین تلاش ویژه ای را به عمل آورند.

اروپام **1234**1551**