۹ آبان ۱۳۹۲، ۲۰:۱۹
کد خبر: 80884269
T T
۰ نفر
امروز دنيا به امام حسين (ع) از همه زمان ها بيشتر نياز دارد

گرگان - نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: امروز دنيا به امام حسين (ع) از همه زمان ها بيشتر نياز دارد تا با اين فرهنگ و تفكر بتوان در برابر انحرافات فكري، فرقه اي و فتنه اي ايستادگي كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله 'سيدكاظم نورمفيدي' امروز عصر در مراسم اختتاميه يازدهمين اجلاس بين المللي پيرغلامان حسيني (ع) در مصلي گرگان افزود: كربلا حادثه اي است كه قبل از تولد امام حسين (ع) پيامبر براي آن گريست و بعد از حادثه عاشورا ائمه اطهار با وجود اين كه خودشان همگي شهيد هستند، براي مظلوميت امام حسين (ع) گريه كردند.

به گفته وي، قيام امام حسين (ع) تقابل ميان حق و باطل بود و اين تقابل از خلقت آدم تا خاتم وجود خواهد داشت.

وي تصريح كرد: در ميان همه جنگ هائي كه بين حق و باطل وجود داشت در عاشورا جلوه پيدا مي كند و اين نشان از اين دارد كه كربلا رمزي نهفته دارد و بايد خصوصيات، و شرايطي خاص داشته باشد كه چنين جايگاهي پيدا كرده است.

وي ادامه داد: اوج درگيري حق عليه باطل در صحراي كربلا بود و در آن روز باطل با تمام هويت، شان، و توانائي اش وارد ميدان شد و در طرف ديگر حسين (ع) جلوه تمام نماي حق بود و خودش را نشان داد.

نورمفيدي گفت: مهمترين اصل اساسي اسلام و نشانه حق و حقيقت توسط امام حسين (ع) در روز عاشورا خودش را نشان داد.

نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري افزود: شكستي كه در كربلا بر يزيد وارد شد تا به امروز پايه هاي بنياد باطل را مي لرزاند و دشمنان اسلام هميشه در تقابل با اين فرهنگ بودند و براي ايجاد انحراف در آن تمام توان خود را به كار بسته اند.

وي يادآور شد: كربلا دو روي سكه دارد كه يك روي آن امام حسين (ع) كه با روحيه استكبارستيزي خود از دين اسلام و ميراث جدش دفاع كرد و روي ديگر آن لشگريان ظلم هستند.

وي اظهار كرد: بايد اين دو روي سكه توسط مداحان و وعاظ براي همه مردم بازگو شود و در دنيايي كه فرقه ‌ها، نحله ‌‌ها، بشريت را به انحراف مي ‌كشاند شناساندن فرهنگ امام حسين (ع) يكي از ضروريات اساسي است.

نورمفيدي گفت: كربلا داراي رمزي است كه سبقه و خصوصيات آن قبل از تولد امام حسين (ع) و حادثه عاشورا بر پيامبر (ص) مشهود شده بود.

نماينده ولي فقيه در گلستان خطاب به مداحان و ذاكران اهل بيت تأكيد كرد: بايد مواظب باشيد كه تحريف حادثه عاشورا و منحرف كردن اين تاريخ امروز هم از سوي استكبار ادامه دارد.

7467/579