۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۳۰
کد خبر: 80884216
T T
۰ نفر
به لقب خادم الحسين (ع) بودن، خود افتخار مي كنم

گرگان - نماينده جامعه زرتشتيان ايران گفت: زماني كه لقب خادم الحسين (ع) به من داده شد، خود و جامعه زرتشتيان به اين لقب در طول زندگي افتخار مي كنيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، موبد 'رشيد خورشيديان' امروز در گفت و گو با خبرنگاران در گرگان افزود: پدر و مادرم هميشه ذكر يا حسين بر لب داشتند و نسل‌ هاي ما از يك هزار و 300 سال پيش تاكنون حامل اين پيام بوده كه راه امام حسين (ع) در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم است.

به گفته وي، امام حسين (ع) استكبار‌ستيزي را در رفتار، انديشه، گفتار و كردار خود متجلي كرد و همين رمز جاودانگي ايشان است.

وي تصريح كرد: امام حسين (ع) حامل هزاران پيام است و آن امام دريايي عظيم است كه استدلال اين سخن را مي‌توان در اين جلسه ايشان كه فرمودند «اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد» جستجو كرد.

وي با اشاره به اين كه امام حسين (ع) به جهان بشريت حتي غير مسلمان نيز احترام قائل بودند، يادآور شد: در باور زرتشتيان اين سنت حسنه پايدار است كه در ايام محرم و صفر هيچ مراسم شادي انجام نمي‌گيرد و ما اين سنت پسنديده را ابراز همدردي و سوگ از دست دادن بزرگترين انسان آزاديخواه جهان مي‌دانيم.

خورشيديان با تأكيد بر اينكه امام حسين (ع) در قيام عاشورا هيچگاه شكست نخورد؛ بلكه پيشرفت كرد، گفت: امام حسين (ع) در جامعه بشريت يك الگوي فرا ديني است.

نماينده جامعه زرتشيان ايران افزود: رابطه مسلمانان با زرتشتيان از گذشته تاكنون بر پايه همدلي و احترام بوده و روحيه همبستگي مسلمانان با زرتشتيان از گذشته وجود داشته و در گذر ايام عميق‌ تر مي‌ شود.

به گفته خورشيديان، تاسوعا و عاشورا در فرهنگ زرتشتيان با اهميت است و طرفداران اين آيين در ايام محرم براي اينكه خود را در سوگواري امام حسين (ع) شركت بدانند نذري مي‌دهند و حتي گرفتن نذري از مسلمانان را تبرك مي‌دانند.

مسئول خانه موبدان تهران با تأكيد بر اينكه امام حسين (ع) در جوامع بشري شناخته شده است، يادآور شد: احترام به بشريت در دين اسلام تأكيد شده است.

خورشيديان با بيان اينكه امام علي (ع) الگوي عدالت گستري و به عنوان يك اسطوره شناخت شده است، تأكيد كرد: عدالت ‌گستري و عدالت ‌خواهي پيامي است كه در قرآن بارها به آن تأكيد شده و يكي از جلوه ‌هاي عدالت در اين كتاب الهي اين است كه نسبت به تمام بشريت حتي اگر غير مسلمان باشند بايد با عدالت رفتار شود.

وي در پايان گفت:اجلاس پيرغلامان حسيني سرشار از معنويت است و زماني كه به اين اجلاس دعوت شدم در پوست خود نمي‎گنجيدم.

7467/579