۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 80882163
T T
۰ نفر

سعيدي: ارزشهاي عاشورا رمز ماندگاري انقلاب است

۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 80882163
سعيدي: ارزشهاي عاشورا رمز ماندگاري انقلاب است

قم – نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: استقامت، پايداري و تكيه بر ارزشهاي والاي حماسه عاشورا رمز ماندگاري انقلاب اسلامي است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين 'علي سعيدي' روز چهارشنبه در همايش بصيرت عاشورايي مبلغان محرم در قم افزود: انقلاب اسلامي ايران با رويكرد ديني، حاكميتي ديني با محوريت ولايت فقيه و بر اساس فقه و گفتمان نبوي و علوي را در كشور برقرار كرد.

وي گفت: حفظ و پاسداري از نظام اسلامي ايران و گفتمان نبوي و علوي از اوجب واجبات است.

سعيدي با بيان اينكه اين انقلاب با نام روحانيت، مرجعيت و ولايت فقيه نوشته شده است، افزود: نقش روحانيت در پاسداري از انقلاب بسيار مهم و تعيين كننده است و بقاي آن به حضور روحانيت در همه عرصه ها بستگي دارد.

وي با اشاره به اينكه آسيب ها و تهديدهاي فراواني فراروي انقلاب اسلامي قرار دارد، گفت: هيچ انقلابي با اين همه هجمه مواجه نبوده است، چون انقلاب اسلامي، آب در لانه دشمنان انداخته و آنها را به حركت درآورده است و آنها نيز نگرانند.

وي، حضور مردم در صحنه هاي مختلف را نيز در بقا و استمرار انقلاب اسلامي مهم دانست و گفت: مردم بايد همچنان در كنار رهبر خود حاضر باشند و شرط ظهور امام زمان(عج) نيز حضور مردم در صحنه هاست.

سعيدي در بخش ديگر سخنان خود،سرنوشت پيشين دو انقلاب پيروز اما همراه با چالش را بررسي كرد و گفت: انقلاب موسي بن عمران كه در قرآن، 132 مرتبه در 35 سوره از آن نام برده شد، اتفاق افتاد اما دچار چالش جدي شد و دومين انقلاب بزرگ، انقلاب صدر اسلام بود كه پيامبر(ص) بزرگترين تمدن ها را در جهان به وجود آورد.

وي خاطرنشان كرد: انقلاب پيامبر مي رفت تا جهان را به نور معنويت روشن كند اما دچار چالش هايي شد و اگر تلاشها و مجاهدت هاي ائمه معصومين نبود، امروز اثري از اسلام در جهان باقي نمي ماند.

سعيدي از حماسه عاشورا بعنوان عبرت آموزترين حماسه تاريخ ياد كرد و گفت: اين حادثه در سال 61 هجري قمري اتفاق افتاد و در تاريخ ماندگار شد و مبلغان بايد از محرم و صفر بعنوان فرصتي ارزشمند براي اطلاع رساني، تحكيم باورهاي مردم و بيان مهمترين مسائل استفاده كنند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ادامه سخنان خود با اشاره به علل و عوامل تفاوت سيره و عملكرد رهبران الهي گفت: امور مشتركي در رفتار رهبران مي بينيم كه بعضي از اين رفتارها، علني، بعضي غيرعلني و بعضي مخفي اند، همانطور كه هجرت، جهاد و تقيه را هم در قرآن كريم مشاهده مي كنيم.

سعيدي ادامه داد: فلسفه اين تفاوت در امور ثابت و متغير است، اصل خدامحوري، جهاد، استقامت و هزينه در راه حق از امور ثابت و شيوه جهاد، تبليغ، نحوه مقابله با ناهنجاري، بيان و وضع احكام از امور متغير است كه تابع شرايطي خاص است.

وي به بيان عوامل تغيير تاكتيك رهبران الهي پرداخت و گفت: عِدّه (تعداد) و عُدّه (امكانات)، تغيير و انحراف در پيروان، ميزان تهديدها و تقاوت در جبهه مقابل، از جمله اين عوامل به شمار مي آيد.

وي خاطرنشان كرد: اينكه مي بينيم امام حسن(ع) صلح را پذيرفت و امام حسين(ع) عليه حكومت فاسد يزيد قيام كرد، امام خميني قطعنامه شوراي امنيت را پذيرفت يا رهبر معظم انقلاب سخن از نرمش قهرمانانه به وجود آورد، همه بخاطر عوامل و شرايط روز است.

همايش بصيرت عاشورايي مبلغان محرم، امروز در سالن همايش هاي مجتمع آموزشي امام خميني(ره) قم برگزار شد.ك/3

553/ 380/
۰ نفر