۲ آبان ۱۳۹۲، ۹:۵۹
کد خبر: 80872957
T T
۰ نفر
مدير حوزه هاي علميه كشور:در غدير نقشه راه به انسان ها اعطا شد

گلپايگان، اصفهان - مدير حوزه هاي علميه كشور گفت: خداوند پس از نعمت رسالت و نبوت، در واقعه غدير نعمت امامت و ولايت را به عنوان نقشه راه در امتداد رسالت انبيا به انسان ها عطا كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله 'سيد هاشم حسيني بوشهري' شامگاه چهارشنبه در آيين عمامه گذاري طلاب مدرسه علميه امام خميني(ره) گلپايگان به نقش حوزهاي علميه در عصر غيبت اشاره كرد و افزود: مراجع بزرگ تقليد و علما تربيت شدگان حوزه هاي علميه هستند.

وي با تبريك به طلاب كه در اين آيين ملبس به لباس روحانيت مي شوند اظهار كرد: اين لباس حافظ شماست و شما هم حافظ اين لباس باشيد تا بتوانيد به خوبي راه بزرگان دين را در ترويج احكام الهي و مكتب اهل بيت (ع) ادامه دهيد.

رييس دفتر رهبر معظم انقلاب نيز در اين مراسم با اشاره به اهميت واقعه غدير و تبريك اين روز گفت:در غدير به تعبير قرآن، دين كامل شد و خداوند نعمت ولايت را به بشريت عطا فرمود.

حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني با اشاره به سابقه تاريخي و مذهبي گلپايگان اظهار كرد: اين شهرستان از گذشته و حال، مهد علما فقها و مراجع بزرگ تقليد بوده است.

وي گفت: تاسيس حوزه هاي علميه در شهرستان گلپايگان در حفظ و استمرار جايگاه اين خطه در زمينه پرورش عالمان ديني نقش آفرين است.

رييس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به اينكه علما حافظ دين مردم هستند اظهار كرد: طلاب علوم ديني كه ملبس به لباس مقدس روحانيت ميشوند جزو سربازان و ارتش امام زمان محسوب شده و مسووليت بزرگي درجامعه اسلامي دارند.

حجت الاسلام والمسلمين مصطفي عباسي مدير مدرسه علميه امام خميني(ره) گلپايگان نيز در اين آيين با ارايه گزارشي از فعاليت اين مدرسه گفت: اكنون حدود 70 نفر طلبه در پايه هاي چهار تا شش در اين حوزه زير نظر 10 استاد به تحصيل علوم ديني اشتغال دارند.

در اين آيين 17 نفر از طلاب پايه ششم اين مدرسه به لباس روحانيت ملبس شدند.

در اين مراسم مديران حوزه هاي علميه شهرستان هاي اراك و خوانسار حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي نكونام نماينده ولي فقيه در استان چهار محال و امام جمعه شهركرد مدير كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان جمعي از روحانيون امام جمعه فرماندار مسوولان و اقشار مردم گلپايگان حضور داشتند.

شهرستان گلپايگان در 180 كيلومتري شمال غربي اصفهان واقع است.

پ/7138/1042/508
۰ نفر