۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۱۸
کد خبر: 80872547
T T
۰ نفر
دانش آموزان رودان نمايندگان خود در مدارس را انتخاب كردند

رودان-انتخابات شوراهاي دانش آموزي همزمان با سراسر كشور در تمامي مقاطع تحصيلي مدارس شهرستان رودان برگزار شد و دانش آموزان با شركت در اين همه پرسي؛ نمايندگان خود را در عرصه تعليم و تربيت برگزيدند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا'همزمان با نخستين روز از آبان ماه، بيش از بيست هزار دانش آموز روداني در 200 واحد آموزشي با انداختن برگ راي خود به صندوق؛ نمايندگان خود را براي مشاركت در عرصه پيشبرد اهداف آموزشي، پرورشي، فرهنگي و مذهبي نظام تعليم و تربيت به مدت يكسال انتخاب كردند.

افرادي كه امروز نام آنان به عنوان اعضاي شوراي دانش آموزي از صندوق هاي همه پرسي بيرون آمد يكسال فرصت دارند؛ تمام توان و تلاش خود را در راستاي توسعه همه جانبه مدارس و اهداف نظام تعليم و تربيت بكار ببندند و با خدمت صادقانه و خالصانه؛ اين اعتماد همشاگردي هايشان را به نحوي مطلوب و شايسته پاسخ دهند.

آنان يك سال فرصت دارند در چارچوب قانون و در سايه وحدت، انسجام، همدلي، كار، تلاش، همت مضاعف و استفاده از ظرفيت عظيم مشاوره، مشورت و هم انديشي با نخبگان و افراد صاحبنظر و جلب مشاركت مردم به تمامي برنامه ها و اهداف مورد نظر خود در عرصه تعليم و تربيت جامه عمل بپوشانند و يك سال بعد قضاوت شيرين همشاگردي هايشان را در كنار خود احساس نمايند.

شوراهاي دانش آموزي متناسب با جمعيت مدارس بين پنج تا 9 عضو ثابت و علي البدل دارند كه به مدت يك سال با حكم مسئوليت از سوي مدير مدرسه به عنوان نماينده دانش آموزان و بازوان مشاركتي مدارس فعاليت خواهند كرد.

اين انتخابات هر ساله سوم آبان ماه با هدف ايجاد آمادگي لازم جهت پذيرش مسئوليت از سوي دانش آموزان براي اداره فرداي جامعه و پذيرش مسووليت هاي بزرگ اجتماعي، تكريم عملي شخصيت آنان، تمرين مشاركت جويي و مسووليت پذيري و تسهيل در امور اجرايي، برنامه‌‌هاي آموزشي و پرورشي مدارس برگزار مي شود.

شوراهاي دانش آموزي در قالب شوراهاي كلاسي با فرايند هاي مشاركت آشنا شده، حقوق خود به عنوان يك دانش آموز و شهروند و راه هاي استيفاي آن را در چارچوب مقررات مدرسه و جامعه مي آموزند و چگونگي استفاده از اين حقوق را همراه با همكاري و جامعه پذيري فرا مي گيرند.

ويژه برنامه برگزاري شانزدهمين دوره انتخابات شوراهاي دانش آموزي با حضور مسوولان و به نمايندگي از 200 واحد آموزشي در آموزشگاه فضيلت(متوسطه دوره دوم) شهرستان رودان برگزارشد و دانش آموزان با شركت در اين همه پرسي؛ نمايندگان خود در عرصه تعليم و تربيت را برگزيدند. ك/3

7196/668