۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۶
کد خبر: 80870330
T T
۰ نفر
آیت الله حسینی بوشهری: بازخوانی زندگی اهل بیت(ع) اجتناب ناپذیر است

قم ـ مدیر حوزه های علمیه سراسر كشور گفت: بازخوانی سبك زندگی اهل بیت(ع) برای جامعه ما امری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز سه شنبه در همایش سبك زندگی حضرت فاطمه(س) در دانشگاه آزاد قم، افزود: برای اینكه سبك و روش زندگی ما رنگ و بوی علوی، محمدی و فاطمی به خود بگیرد، باید ابعاد مختلف زندگانی امامان معصوم(ع) را مورد مطالعه و باز بینی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینكه سبك زندگی حضرت زهرا(س) از جهات مختلف قابل تامل است، خاطر نشان كرد: نوع زندگی آن حضرت نمونه كاملی از یك زندگی اسلامی برای ما محسوب می شود.

وی ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی را به عنوان یكی از مهمترین شاخصه های زندگی این بانوی بزرگوار اسلام بر شمرد و افزود: در شرایط كنونی بسیاری از مشكلات جامعه ما از جمله بالا بودن سن ازدواج، بیش از هر چیز دیگری به خاطر ساده زیست نبودن است.

عضو خبرگان رهبری افزود: توجه به دیگران و ترجیح دادن منافع عمومی به منافع شخصی، همسرداری و وفاداری به همسر و تاكید ویژه بر حفظ عفاف و حجاب از ویژگی های مهم و بارز حضرت فاطمه(س) است.

حسینی بوشهری با بیان اینكه جامعه ما با داشتن چنین الگوی كامل و جامعی نباید به دنبال الگوهای دیگر باشد، خاطرنشان كرد: امروز وضعیت زندگی ما از نظر انتخاب الگو دچار آشفتگی و التقاط ناخواسته است.

وی ادامه داد: از یك سو تحت تاثیر فرهنگ دینی و اسلامی هستیم؛ مسلمان متولد شده و مسلمان زندگی می كنیم و پیرو دین خاتم پیامبران خدا می باشیم، ولی این را هم نمی توانیم نادیده بگیریم كه دنیای امروز به دهكده جهانی تبدیل شده است و خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر ماهواره و اینترنت قرار داریم.

وی تصریح كرد: باید اجزا و شرایط سبك زندگی اسلامی با هم همخوانی داشته باشد، در حالیكه اینگونه نیست، یعنی بخشی از زندگی ما اسلامی و بخشی دیگر غیراسلامی است.

حسینی بوشهری یادآوری كرد: به عنوان مثال در صدا و سیما برنامه های مذهبی خوبی از جمله دعا و مناجات كه بر گرفته از فرهنگ اسلامی است، پخش می شود، ولی از همین رسانه برنامه های دیگری كه متاثر از فرهنگ غرب است نیز پخش می شود.

همایش سبك زندگی حضرت فاطمه (س) از سلسله همایشهای سبك زندگی روز سه شنبه با حضور جمعی از دانشجویان و استادان در سالن امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد قم برگزار شد. ك/2

/7403/ 7404/ 380/