۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۹:۵۹
کد خبر: 80869260
T T
۰ نفر

تهران – 'اخضر ابراهيمي' نماينده سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در مساله سوريه روز دوشنبه در جريان ديدار از عراق از همه كشورهاي داراي سهم در كشور جنگ زده سوريه خواست در مذاكرات صلح ژنو، شركت جويند.

بگزارش خبرگزاري فرانسه از بغداد،ابراهيمي درنشست خبري در پايتخت عراق در پاسخ به پرسشي درباره دعوت ازكشورهاي حامي مخالفان دولت سوريه براي شركت دراين مذاكرات گفت:همه كساني كه داراي منافع يا نفوذي در امور سوريه هستند،بايد در اين نشست شركت كنند.

'هشيار زيباري' وزير امور خارجه عراق نيز دراين نشست خبري گفت:اكنون همه متقاعد شده اندكه راه حل سياسي و مسالمت آميز براي بحران سوريه تنها گزينه دردسترس و موجودي است كه به نفع مردم سوريه است.

اين نشست خبري پس از ملاقات و گفتگوهاي 'نوري المالكي' نخست وزير عراق و ابراهيمي برگزار شد كه در يك سفر دوره اي به كشورهاي منطقه براي جلب حمايت از نشست صلحي است كه احتمالا در ماه آينده ميلادي برگزار خواهد شد.

به گفته مالكي، به بن بست رسيدن گزينه هاي نظامي و تقويت باور به نياز به دستيابي به راه حلي سياسي براي اين بحران،موجب افزايش فرصت يك تحرك موفقيت آميز براي دستيابي به صلح شده است.

مالكي افزود: عراق آماده حمايت از تلاش هاي ابراهيمي براي يافتن راه حلي سياسي براي همه مردم سوريه و كشورهاي منطقه است.

ابراهيمي كه روز يكشنبه در قاهره با 'نبيل العربي' رييس اتحاديه عرب ملاقات كرد، قرار است در جريان سفر دوره اي خود به منطقه از ايران، قطر، تركيه و همچنين سوريه ديدار كند.

مترجمام**1486**
۰ نفر