۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۷
کد خبر: 80868358
T T
۰ نفر
50 روستاي شيروان زير پوشش طرح سفيران آدينه قرار دارد

شيروان- سرپرست اداره تبليغات اسلامي شيروان گفت: اكنون 50 روستايي فاقد روحاني در اين شهرستان زير پوشش طرح سفيران آدينه قرار دارد.

حجت الاسلام 'جعفر يونسي نژاد' روز دوشنبه به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: با گذشت شش ماه از اجراي اين طرح، حدود 600 اعزام به مناطق محروم و روستاهاي فاقد روحاني در اين شهرستان انجام شده است.

وي با اشاره به اين كه اجراي طرح سفيران آدينه به بركت سفر رهبري به خراسان شمالي به اجرا درآمده است، افزود: در اين طرح روحانيان شب هاي جمعه هر هفته يا ديگر شب هاي هفته براي اجراي برنامه هاي فرهنگي و مذهبي به روستاهاي فاقد روحاني در شهرستان اعزام مي شوند و علاوه بر برگزاري نمازجماعت و ادعيه مذهبي در مساجد روستاها، سخنراني موضوعي و مذهبي نيز انجام مي دهند.

حجت الاسلام يونسي نژاد، گسترش فرهنگ غني اسلام، آموزش احكام الهي، معرفي خوبي ها و تشويق به انجام آن ها، ترسيم بدي ها و نشان دادن راه گريز و پاسخگويي به نيازهاي ديني و شرعي مردم را از جمله اهداف برگزاري طرح سفيران آدينه برشمرد.

به گفته وي اكنون در شهرستان شيروان 70 روحاني وجود دارد و از اين تعداد 65 نفر مبلغ و پنج نفر مبلغه هستند كه 22 نفر از آنان در مناطق روستايي مستقرند. ك/3

7186 /623