۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۲۸
کد خبر: 80862020
T T
۰ نفر
مراسم پرفيض دعاي روح بخش عرفه در گيلان برگزار شد

رشت - مراسم پرفيض دعاي روح بخش عرفه، عصر سه شنبه با حضور مردم مؤمن و خداجو در سراسر استان گيلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در مراسم دعاي عرفه كه در مساجد و بقاع متبركه گيلان برگزار شد؛ مردم خداجوي گيلان با ياد دعاي عرفه حضرت سيد الشهدا(ع) در صحراي عرفات، در فضايي معنوي، اين دعاي پر فيض را زمزمه و از ذات اقدس الهي طلب مغفرت كردند.

همزمان با ديگر نقاط گيلان، دعاي عرفه در مصلي امام خميني (ره) رشت نيز با حضور پرشور مردم برگزار و يكي از مداحان، به مرثيه سرايي و ذكر مناقب اهل بيت عصمت و طهارت (ع) پرداخت.

گزارش خبرنگار ايرنا از آستانه اشرفيه نيز حاكيست در جوار مرقد مطهر حضرت سيد جلال الدين اشرف(ع)، مردم شهر آستانه و مناطق اطراف، در مراسم دعاي نوراني عرفه در بارگاه برادر امام رضا (ع) حضور يافتند.

عرفه روزي است كه حق تعالي بندگان خويش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره هاي جود و احسان خود را براي آنها گسترانيده و شيطان در اين روز خوار، حقير و رانده شده است.

عصر امروز شاهد نيايش و اشك شوق كساني بود كه با دل هايي لبريز از عشق، با معبود خويش راز و نياز كردند.

مسلمانان با شركت در آئين پرفيض و ملكوتي دعاي عرفه و با ريختن اشك از معبود خود طلب عفو كرده و براي گناهان گذشته خود از ذات اقدس الهي مغفرت طلبيدند.

نهم ذي الحجه روزي است كه هزاران انسان حج گزار، با وقوف در ˈعرفات به دعا و نيايش مي پردازند و روح و جان را جلا و صفا مي بخشند.

در آموزه هاي ديني شب قدر و روز عرفه، روزهاي ويژه دعا هستند و پروردگار به استجابت دعاي بندگان در آنها وعده داده است.ك/3

7296/695

سرخط اخبار استان‌ها