۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۲۱:۵۲
کد خبر: 80860430
T T
۰ نفر
جوانان در كنار حفظ ارزش ها در پي كسب موفقيت هاي علمي باشند

قروه - فرماندار قروه گفت: جوانان ما بايد با حفظ ارزش ها و كرامت انساني در پي كسب موفقيت هاي علمي باشند.

به گزارش ايرنا، محمد رسول شيخي زاده روز دوشنبه در آيين تجليل از دانش آموزان ممتاز شاهد و ايثارگر شهرستان قروه به سه خواسته مقام معظم رهبري اشاره كرد و افزود: دانش آموزان، آينده سازان نظام جمهوري اسلامي ايران، تحصيل، تهذيب و ورزش را در كنار هم سرلوحه زندگي خود قرار دهند.

وي افزود: در آيات و روايات فراواني بر لزوم پرورش و تزكيه نفس سفارش هايي شده است و بايد اين امر در كنار علم آموزي مورد توجه بيشتر دانش آموزان و مربيان قرار گيرد.

فرماندار قروه گفت: با توجه به سرعت علم در دنياي امروز در كنار دانايي، بايد توانا باشيم تا در عرصه هاي بين المللي و جهاني بتوانيم حرفي براي گفتن داشته باشيم.

وي به نقش و جايگاه علم و توسعه هر جامعه اي اشاره كرد و گفت: امروزه دنياي استكبار تمام تلاش خود را بكار مي گيرد تا از صدور علم و فناوري به كشورهاي جهان سومي جلوگيري نمايد زيرا تجهيز آنان به سلاح علم و تكنولوژي را براي منافع خويش خطرناك مي داند.

شيخي زاده هدف از برگزاري اين مراسم را ايجاد انگيزه، تقويت روحيه، تلاش و فراهم آوردن زمينه رقابت سالم و سازنده ميان دانش‌آموزان شاهد و ايثارگر عنوان كرد.

وي اظهار كرد: شهرستان قروه با وجود جوانان و نوجوانان و مردم فرهيخته و طالب علم در هر عرصه ايي زبانزد خاص و عام و برجسته در استان و كشور است و بنرهاي سطح شهرستان كه قبولي جوانان در دكتري و احراز رتبه هاي برتر كنكوري سراسري نمونه بارز آن است.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان قروه نيز در اين مراسم گفت: فرزندان شاهد و ايثارگر الگوي جامعه و مدافعان دستاوردهاي نظام و فعالان عرصه‌هاي علم و دانش هستند.

حسين الماسي افزود: فرزندان جامعه ايثارگري با توان علمي و حضور در سنگرهاي علم و دانش، توطئه‌هاي دشمنان را خنثي كرده و همانند والدين خود كه در جنگ و ميادين دفاع، حافظ منافع ملي و ارزش‌ها بودند، از مرزهاي علمي كشور دفاع مي‌كنند.

وي بر ضرورت تداوم راه شهدا تاكيد كرد و گفت: امروز هر كدام از ما وظيفه‌اي بر عهده داريم و اگر نقش و وظيفه خود را درست انجام ندهيم و مسير تعالي و پيشرفت را طي نكنيم در مقابل ايثارگران و در پيشگاه خداوند مسوول هستيم.

الماسي تصريح كرد: ارزش گذاري در علم و رشد در عرصه علمي در مدارس شاهد بايد نمود پيدا كند؛ مدارس شاهد هم به لحاظ علمي و هم به لحاظ اخلاقي در جايگاه خوبي قرار دارد كه رسيدن به اين جايگاه در سايه همدلي دو نهاد آموزش و پرورش و بنياد شهيد و امور ايثارگران تجلي پيدا مي كنند.

وي به سه ويژگي موفقيت اشاره كرد و افزود: داشتن هدف، انگيزه، پشتكار و برنامه ريزي رمز موفقيت در تحصيل است.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان قروه با اشاره به لزوم برگزاري اين مراسم‌ها در راستاي تشويق هر چه بيشتر دانش‌آموزان ممتاز شاهد تصريح كرد: در اين جشن از 48 دانش ‌آموز ممتاز شاهد و ايثارگر در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان تجليل به عمل آمد.ك/2

7345/533