۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۸
کد خبر: 80858428
T T
۰ نفر
سوسن شريعتي 'حج' و 'ميعاد با ابراهيم' پدر را روايت مي‌كند

تهران بزرگ-همزمان با فرا رسيدن موسم حج در هفتمين نشست تفكر از نماي نزديك، سوسن شريعتي درباره كتاب‌هاي 'حج' و 'ميعاد با ابراهيم' دكتر شريعتي سخن مي‌گويد.

به گزارش ايرنا، اين برنامه با عنوان 'ميعاد موعود' همزمان با فرا رسيدن موسم حج و روز عرفه، 22 مهرماه در خانه موزه دكتر شريعتي برگزار مي‌شود و سوسن شريعتي درباره دو كتاب پدر با موضوع حج سخنراني مي‌كند.

برگزاري نمايشگاه عكس‌هاي دكتر شريعتي در سفرهاي حج طي سال‌هاي 1349 و 1350، نمايشگاه طرح‌هاي مختلف جلد كتاب‌هاي 'حج' و 'ميعاد با ابراهيم' و نيز ارايه فايل صوتي سخنراني دكتر شريعتي از حج، از ديگر برنامه‌هاي اين نشست است.

سلسله نشست‌هاي تفكر از نماي نزديك با 'بررسي آراء و انديشه‌هاي امام موسي صدر'، تابستان 1390 در خانه موزه دكتر شريعتي آغاز شد.

'بررسي شخصيت، آرا و تفكرات اقبال لاهوري' و 'سيري در انديشه‌هاي سيدجمال‌الدين اسدآبادي' عنوان نشست‌هاي ديگري بود كه با حضور دكتر محمد بقايي(ماكان)، دكتر قاسم صافي، سيد مسعود رضوي، حبيب الله اسماعيلي و دكتر غلامرضا امامي برگزار شد.

'غرب – بازگشت به خويشتن'، 'شريعتي و جامعه شناسي' و 'شريعتي و ادبيات' عنوان سه نشست ديگري بود كه با سخنراني حجت الاسلام عبدالحسين خسروپناه، سيد محمدامين قانعي راد، رئيس انجمن جامعه شناسي و مصطفي مستور، نويسنده برگزار شد.

هفتمين نشست تفكر از نماي نزديك روز دوشنبه(22 مهرماه) ساعت 16 تا 18 در خانه موزه دكتر شريعتي واقع در خيابان جمالزاده شمالي، نرسيده به خيابان دكتر فاطمي غربي، كوچه نادر، پلاك 9 برگزار مي‌شود.



*كتاب 'ارتباطات و توسعه' رونمايي مي‌شود

در ادامه سلسله نشست دوشنبه‌هاي كتاب انديشه، كتاب 'ارتباطات و توسعه' نوشته محمدصادق افراسيابي و عليرضا مرداي 22 مهر ماه ساعت 16 در فرهنگسراي انديشه معرفي و رونمايي مي‌شود.

اين كتاب با مقدمه حسن بشير از سوي دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها منتشر شد، در اين اثر كه در 9 فصل تدوين شده، با مباحثي مانند ارتباطات توسعه‌بخش، رويكرد ارتباطات توسعه‌بخش از ديدگاه‌هاي بين‌المللي،چگونگي تحقيق در عصر تكنولوژي‌هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي و جهاني شدن و تعاملات دوگانه:حقوق بشر و توسعه از ديدگاهي فرهنگي آشنا مي‌شويم.

در كتاب ارتباطات و توسعه سعي شده تا اهميت و جايگاه ارتباطات بر توسعه در پارادايم‌هاي مختلف مورد ارزيابي قرار گيرد و تلاش شده تا با مرور ادبيات توسعه، به بررسي نقش ارتباطات بر توسعه جوامع پرداخته شود. اين نقش شامل تشريح مواضع مختلف پارادايم‌ها در اين حوزه، مهمترين نقش انتقادات، جرح و تعديل‌ها و آخرين دستاوردها در اين رشته مي‌شود.

فرهنگسراي انديشه در خيابان شريعتي، نرسيده به پل سيد خندان، بوستان انديشه واقع است.



*فراخوان طراحي نرم‌افزار 'جلوه‌هاي غدير'

فرهنگسراي فناوري اطلاعات در آستانه فرا رسيدن عيد سعيد غديرخم فراخوان طراحي نرم افزار 'جلوه‌هاي غدير' با استفاده از نرم افزار اندرويد را منتشر كرد.

در اين برنامه مخاطبان با استفاده از سيستم عامل اندرويد كه در گوشي‌هاي همراه نيز قابل استفاده است، نرم افزاري را با قابليت جستجو طراحي مي‌كنند كه حاوي موضوعاتي همچون خطبه‌هاي غدير (متن، ترجمه يا صوت)، آداب عيد غديرخم، مجموعه احاديث، اشعار، نواي غدير، تصوير سازي غدير و ... باشد.

مهلت شركت در اين مسابقه از 20 مهر تا 8 آبان ماه سال جاري است و به بهترين نرم افزار جوايز ارزنده‌اي اهدا مي‌شود.

علاقه‌مندان براي شركت در اين برنامه مي‌توانند آثار خود را به فرهنگسراي فناوري اطلاعات واقع در تقاطع خيابان‌هاي جمهوري و كارگر ارسال و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 66902138 تماس بگيرند.



*مسابقه ره پويان علي (ع)

فرهنگسراي اميد همزمان با عيد سعيد غدير خم 24 مهر ماه اقدام به برگزاري مسابقه نقاشي ره پويان علي (ع) مي‌نمايد.

اين برنامه با همكاري مدارس مقطع دبستان منطقه 13 برگزار و طي آن شركت‌كنندگان بايد در رابطه با واقعه غدير خم به ترسيم نقاشي پرداخته و به رقابت بپردازند،در پايان به بهترين آثار به جامانده جوايزي اهدا مي‌شود.

علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره تلفن 33355203 تماس حاصل كنند.



*جشنواره بزرگ ريحانه بركت در فرهنگسراي رازي

اين جشنواره به مناسبت گرامي داشت روز ملي زنان روستايي و با رويكرد معرفي توانمندي‌هاي زنان عشاير و روستاهاي سراسر كشور از 15 تا 23 مهر ماه از ساعت 10 تا 22 ميزبان علاقه‌مندان است و تاكنون بيش از بيش از 300 زن روستايي و عشايري بخش‌هاي مختلف كشور براي نمايش محصول زحمات هم‌استاني‌هاي هنرمند، كشاورز و صنعتگر مشغول به فعاليت شده‌اند.

در اين جشنواره زنان عشاير و روستاها از 30 استان كشور در كنار زنان هنرمند تهراني به معرفي توانمندي‌هاي هنري و فرهنگي مي‌پردازند.

در اين نمايشگاه اقوام گوناگون با اجراي 8 برنامه شبانه، برپايي چند سياه چادر عشايري، بيش از 130 غرفه عرضه محصولات هنري و دستي زنان عشايري و روستايي و توليد بروشور، برنامه راديويي و ... به ميهماني قلب تهران آمده است.

جشنواره ريحانه بركت، به همراهي مشترك چند نهاد غير دولتي از جمله وزارت جهاد كشاورزي، ميراث فرهنگي، وزارت كار، شهرداري منطقه 11، فرهنگسراي رازي برگزار شده است.

اين جشنواره هر روز ساعت 18:30 نيز شاهد برگزاري جشن‌هاي كودك و بزرگسال است.

فرهنگسراي رازي در خيابان كارگر، درب شرقي ميدان رازي واقع است.

تهرام/7245/
۰ نفر