۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۲
کد خبر: 80858400
T T
۰ نفر
طرح آمارگيري مسكن روستايي در روستاهاي شهرستان كوثر اجرا مي شود

كوثر ، اردبيل - فرماندار كوثر گفت: سومين دوره طرح آمارگيري مسكن روستايي در روستاهاي اين شهرستان اجرا مي شود.

عليرضا حسيني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: روستاهاي نمونه به صورت تصادفي و بر اساس استاندارهاي لازم انتخاب شده اند.

وي گفت: در اين طرح مشخصات تخصصي ، نوع سازه ، امكانات بهداشتي و تاسيسات سرمايشي و گرمايشي واحدهاي مسكن روستايي بررسي و ثبت مي شود.

وي با اشاره به اين كه اين طرح هر پنج سال يك بار اجرا مي شود افزود: نتايج اين سرشماري به صورت منظم تدوين و براي اجراي طرح هاي مقاوم سازي بكار گرفته خواهد شد.

وي اظهار كرد: اين طرح در روستاهاي بالاي 20 خانوار سكنه دايم انجام مي‌شود كه اين جامعه آماري به صورت نمونه و از طريق مصاحبه مستقيم و مراجعه به درب منازل روستاها و با توجه به پرسشنامه‌ هاي تهيه شده انجام مي‌شود.

وي افزود: اين آمارگيري در سه پرسشنامه شامل سكونت دايمي ، موسمي ، فصلي و پلاك خانه ها ، اطلاعات تفضيلي از جمله عمر بنا ، مساحت و زيربنا ، نوع سازه مصالح و اطلاعات مربوط به آبادي ، فعاليت‌هاي اقتصادي ، نوع معيشت مردم و قيمت زمين اختصاص يافته است.

وي گفت: اجراي اين طرح در فاز سوم شامل روستاهاي استان هاي سراسر كشور بوده و در استان اردبيل نيز 287 روستا براي اين طرح در نظر گرفته شده است.

7123/594/530