۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۱
کد خبر: 80858223
T T
۰ نفر
سرمايه گذاران بخش معادن كهگيلويه و بويراحمد حمايت مي شوند

ياسوج - رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد گفت: سرمايه گذاران بومي و غيربومي بخش معادن اين استان به طور همه جانبه حمايت خواهند شد.

داريوش ديوديده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: يكي از اولويت هاي كاري سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد حمايت از سرمايه گذاران بخش معادن اين استان است.

وي بيان كرد: كهگيلويه و بويراحمد از ظرفيت‌ هاي چشمگيري در زمينه معدن برخوردار است و با حضور سرمايه‌ گذاران نيز اين قابليت ها بيش از پيش شكوفا مي شود.

ديوديده با اشاره به اينكه از مجموع 85 معدن موجود در كهگيلويه و بويراحمد افزون بر 90 درصد فعال هستند، اظهار كرد: اين معادن موجب ايجاد 600 فرصت شغلي مستقيم در نقاط مختلف استان شده است.

وي ميزان استخراج سالانه از معادن كهگيلويه و بويراحمد را يك ميليون و 300 هزار تن دانست و عنوان كرد: سرمايه گذاري انجام شده در معادن استان افزون بر 500 ميليارد ريال است.

ديوديده ابراز داشت: با گسترش حوزه فعاليت معادن سنگ هاي تزئيني، فسفات، بوكسيت، سلستين و مس كهگيلويه و بويراحمد زمينه افزايش صادرات و ايجاد فرصت هاي جديد شغلي در اين استان فراهم خواهد شد.

7535