۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۰
کد خبر: 80858099
T T
۰ نفر
شهردار تهران: هزینه های شهرری بیش از 10 برابر درآمد آن است

تهران بزرگ - شهردار تهران گفت: هزینه هایی كه شهرداری بابت نگهداشت ری صرف می كند حداقل 10 تا 12 برابر درآمد آن است.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف روز یكشنبه در مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه 20 تهران افزود: این رقم بدون در نظر گرفتن زیر ساخت های بزرگ مانند مترو، ‌اتوبان امام علی و سایر بزرگراه ها، ‌بافت فرسوده و غیره‌ است كه برای آن هزینه می شود.

وی ادامهه داد: تلاش كردیم تا شهرداری ری از تهران جدا نشود چرا كه كار كارشناسی درستی در این باره انجام نشده است و این امر از لحاظ مادی به ضرر شهر است.

شهردار تهران اظهار كرد:‌ شهرداری و شهر ظرفیت های بسیار خوبی دارد و باید با اخلاص و مدیریت درست و تكیه بر فرهنگ جهادی به تمام معنا در تمام ابعاد از آن استفاده كنیم و همه مدیران، ‌علما، ‌خانواده شهدا و همكاران شهرداری برای تحقق ظرفیت ها باید دست به دست هم دهند و به طور قطع هر مدیری نیز با همبستگی،‌ همكاری و نظم و انظباط موفق می شود.

وی افزود: ممكن است از نظر تقسیمات كشوری، ‌شهر ری را مستقل بدانیم و در اداره های دیگر چنین بحث هایی مستتر باشد؛ من خیلی منكر آن نیستم به عنوان یك بافت و تعصباتی كه به عنوان یك شهرستان در آن وجود دارد؛ اما از نظر موضوع شهر و خدمات شهری،‌ این شهر ضرر می كند و من احساس تكلیف كردم و بر اساس یك دید كارشناسی استدلال منطقی كردیم با همان باور وظیفه خود می دانیم و به این منطقه كه از نظر فرهنگی مولد هویتی برای تهران است توجه داریم.

شهردار تهران با تاكید براینكه شهر ری و منطقه 20 تهران نماد عینی فرهنگ اسلامی، ایرانی ماست ‌گفت: ‌در شهر ری این دو وی‍ژگی با هم آمیخته است و كمك می كند كه به سنت ها توجه كنیم و آن را زیرپا نگذاریم، ‌البته نقد منصفانه بر برخی سنت ها وجود دارد اما آن ها را مانند كسانی كه می خواهند پا بر سنت ها بگذارند، نفی نمی كنیم.

قالیباف ‌افزود: ‌وظیفه خود را در شهر ری بسیار سنگین می دانیم چرا كه اینجا نماد عینی فرهنگ اسلامی و ایرانی ماست و ظرفیت های خوبی نیز دارد،‌ هر چند كه محرومیت نیز در این منطقه نمایان است و وقتی اینها را دركنار هم می بینیم بنابر تربیت اسلامی خود وظیفه سنگینی حس می كنیم كه باید توجه بیشتری كرده و مزیت های نسبی آن را فعال كنیم.

شهردار تهران گفت:‌ در باورهای اسلامی و بنابر آنچه كه از گفته های علما،‌ كارشناسان دین، ‌فقها و نخبگان به دست ما رسیده و با یك نگاه دینی برای اداره شهر،‌ این طور فهمیدیم كه اگر همه توسعه ها و امكانات مادی را فراهم كنیم اما منتج به اثری در رفتار اسلامی انسان ها نشود،‌ كار ما هیچ ارزشی ندارد.

وی اضافه كرد: این مهمترین وجه ممیز مدیریت دینی با سایر مكاتب مدیریتی دنیاست و باور ما این است كه باید بر این موضوع متمركز شویم و این تحول جدی را در شهروندان ایجاد كنیم .

شهردار تهران تاكید كرد: در دوره جدید فعالیتم در شهرداری مصمم به تمركز بر جنبه های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی شهر هستم.

وی افزود: مصمم هستیم كه در این دوره نیز متمركز بر فعالیت هایی باشیم كه بیشتر جنبه های تربیتی،‌ انسانی، ‌فرهنگی و اجتماعی دارد.

شهردار تهران افزود: ‌شهر ری از قطب های بزرگ گردشگری با رویكرد اسلامی و ایرانی است و نباید این بزرگترین مزیت به نقطه ضعف تبدیل شود، ‌هرچند كه همه این ها به شهرداری مربوط نمی شود اما می توانیم با مسائل فرهنگی و انسان محوری و جوهره دینی و تربیتی گامهای بزرگی در این زمینه برداریم.

به گفته قالیباف از سراسر كشور برای زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به ری مسافرت می كنند و باید برای مسائل حاشیه ای این شهر مانند بافت فرسوده و آسیب هایی كه ایجاد می كند چاره اندیشی كرد.

در این مراسم با اهدای لوح از زحمات بابایی شهردار سابق منطقه 20 تقدیر و حكم انتصاب منصور كتانباف نیز از سوی شهردار تهران به وی اعطا شد.

تهرام/9136/687/591
۰ نفر