۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۷
کد خبر: 80857971
T T
۰ نفر
يك كارشناس امور بهداشتي: كاركنان مراقب قلب خود باشند

گنبدكاووس- يك كارشناس امور بيماري ها در مركز بهداشت گنبدكاووس گفت: كاركنان و كارمنداني كه از تحرك كمتري برخوردار هستند، بايد از قلب خود مراقبت بيشتري نمايند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'امان محمد غراوي ' روز يك شنبه در جلسه رابطين بهداشت ادارات شهرستان گنبدكاووس افزود: كم تحركي در كنار ديگر عوامل يكي از موثرترين راههاي ابتلاي انسان به اين بيماري است.

وي ادامه داد: بيماري هاي قلب و عروق و حوادث ترافيكي بيشترين مرگ و ميرها را به خود اختصاص مي دهند.

غراوي افزود: برغم آنكه شايع شده مردان بيشتر از زنان به بيماريهاي قلب و عروق دچار مي شوند، آمار دقيقي در اين خصوص موجود نيست.

وي ادامه داد: بيماري هاي قلب و عروق به سنين خاصي مرتبط نيست بلكه همه سن ها را شامل مي شود ، بنابراين بايد از كودكي مراقب قلب كودكان بود.

غراوي ، تغذيه نامناسب، كم تحركي، استفاده از دخانيات و فشار روحي و رواني را از ديگر علل ابتلاي انسان به بيماري قلب و عروق اعلام كرد و گفت: گذار اقتصادي و جهاني شدن نيز كه موجب تغيير شيوه زندگي شده ، در ايجاد اين بيماري نقش مهمي دارد.

وي گفت: موارد مرگ ناشي از بيماري هاي قلبي و عروقي در كشورهاي توسعه يافته در سال هاي اخير كاهش يافته و در كشور هاي در حال توسعه روند افزايشي دارد.

وي در اين كارگاه آموزشي به ديگر دلايل ابتلاي انسان به بيماري هاي قلبي نيز اشاره كرد و در خصوص راههاي جلوگيري از آن نيز توضيحاتي داد.

جلسه رابطيبن بهداشت ادارات گنبد هر ماه يك بار برگزار مي شود .

600/ 622/